lørdag 12. september 2009

Ut mot havet...

Her er det veldig vanlig med sport sent på ettermiddagen, og ofte bare annenhver. Ho jeg egentlig skulle funnet på noe med hadde forvekslet gerade og ungerade uker, og kunne derfor ikke i går. (Hva heter forresten ungerade og gerade uker på norsk? Heter det virkelig like og ulike uker som ordboka foreslår?)
Jeg endte opp på kino med Jessica, ho fra Colombia. Der så vi distric 9, en sciense fiction film om ailiens. Det meste av kinoprogrammet hadde begynt allerede 15.00 og 17.00, så det ble egentlig bare å velge en random film. Trailern så ikke så altfor ille ut, og det så faktisk ut som om det kunne være en ganske bra film. Den var grusom! Ikke skummel, men kjedelig, og ikke minst EKKEL! Hvis dere har planer om å gå på kino, anbelfaler jeg å velge en annen film, for den her ligger nå på 1. plass på lista over mine dårligste kinoopplevelser.

Her er hvertfall traileren:



Egentlig reiser man jo som utvekslingsstudenter for å lære landets språk og kultur, og kanskje også lære vertsfamilien litt om sin egen kultur osv. Denne uka har jeg laget både linser&spätzle og schupfnudeln, 2 ting vertsfamilien aldri hadde smakt før. Nordmannen Ingvild lærer sin tyske verstfamilie og lage tysk mat, haha. Og det falt i smak : )

Siden sist har jeg vært på enda en volleyballtrening, og treningene der er hardtrening. Etter treninga klarte jeg såvidt å slå en volleyball 1/2 m, og jeg skulle sykle hjem. På veien er det svak oppoverbakke, noe man egentlig burde merke ganske godt. Den oppoverbakken merka ikke jeg noe til, så muligens var jeg for sliten til å i det hele tatt merke den. Og når jeg er inne på ordet sliten; jeg tror jeg begynner å komme inn i den tyske rytmen, med språk, skole osv. Jeg er ikke lenger like trøtt og sliten på kveldene, og har lagt meg mellom 22.30 og 23.00 alle dagene, untatt etter torsdagens volleyballtrening, og jeg har vært ganske så våken sammenligna med de første ukene. I dag har jeg forresten vært 5 uker i Tyskland, 4 uker hos familien!

Og for dere som har facebook, så har Mia laga en herlig video fra campen:

http://www.facebook.com/home.php#/video/video.php?v=1160280460873&comments

1 kommentar:

Anonym sa...

Ungerade betyr oddetall
Gerade betyr partall