onsdag 9. september 2009

09.09.09


Reamonn - Moments like this

- Eneste jeg har lært i løpet av den 9-timer lange skoledagen i dag er at det heter die Bibel. Reli læreren er kjent for å være kjedelig, og han sverger til å bruke bibelen oftere enn læreboka. Viste dere at å måtte lese bibelen sannsynligvis har bedre effekt enn 10 sovepiller tilsammen? Men jeg kan jo ikke klage heller, timene minner faktisk litt om timene hjemme i den frie, norske skolen. Nyt det dere der hjemme, her blir man i 11. klasse behandlet som 1. klassinger. De aller fleste lærerne her går så langt at de forbyr å drikke vann i timene, men relilæreren bryr seg ikke om at folk spiser sjokolade i timene hans.

- Ut i fra fraværssystemet virker det også som vi er tilbake på barneskolen. Foreldre må underskrive i et hefte, og på toppen av det hele må de ringe skolen og si fra at du er syk. Alt virker veldig strengt, og jeg er glad for at jeg veldig, veldig sjeldent er syk og borte fra skolen.

- Jeg fikk et veldig dårlig intrykk av H&M her i Paderborn de første gangene jeg var der, og var regelrett skuffa siden den var enda dårligere og mindre enn den på Nordby. Det sto plakater rundt hvor de beklaget kaoset grunnet oppussing, men for meg så det ut som det bak plastikveggen kun skjulte seg et par kleshyller. Når jeg gikk inn der i går var første tanken som raste gjennom hodet mitt; WOW! Butikken var dobbelt så stor, og hadde det ikke vært for at jeg må prøve å begrense shoppingen, hadde jeg gått amok. Har aldri vært i en H&M med så bra utvalg. Etter å ha grublet lenge på hva jeg kunne henge fra meg, endte jeg opp med en olabukse, en topp og en veske. Tror jeg må dra tilbake i fritimen på fredag også, angrer nemlig på at jeg hang fra meg en av olabuksene og et par topper. Før slet jeg ut joggebukser og tightser i massevis, og olabuksene holdt lenge fordi jeg hatet å gå i de. Nå blir jeg smådeppa når jeg på morran finner ut at alle mine 2 bukser ligger på vask, og jeg må bruke tightsen (med unntak av når det er over 25 grader ute). I dag var det forresten opp mot 28* igjen. Jeg som trodde kalenderen sa 9. september, eller for den saks skyld 09.09.09.

- De selger ganske mye rart av mat og godteri her nede, og jeg har blandt annet smakt Esspapier, altså spisepapir. Det er som papir med jordbærsmak til å spise, og er noe alá det som er rundt de UFOene(?) med bruspulver inni. Er ikke noe jeg ville dratt i butikken og kjøpt selv.

Ingen kommentarer: