torsdag 24. september 2009

Kvakk kvakk

I dag var jeg på kurstreff med Physik-klassen. Her er det ingen faste klasser fra 11. og opp, men heller nye mennesker for hvert kurs, og for å bli kjent osv arrangerer ofte kursene kurstreff. Vi var på Grüner Frosch, en café-aktig ting. Spør meg ikke hvorfor de har valgt akkuratt det navnet, men det var nok av grønne frosker rundt på veggene, i vinduskarmene osv. Physik er vel egentlig den gruppa jeg finner dårligst, siden vi er 4 jenter, og resten gutter. De fleste guttene er da litt sære, se for dere de "typiske" guttene som kan alt i fysikk, og fysikk er virkelig livet. Altså litt nærdete, meget snåle osv. Men var koselig for det. Tok bussen tilbake sammen med et par andre, og snakka vel med ho ene i klassen for første gang, og ho var utrolig hyggelig. Nå begynner de aller fleste å skjønne at jeg faktisk snakker en del tysk, og de som skygget unna i begynnelsen av frykt for å måtte snakke engelsk, viser seg faktisk å være av de absolutt kosligste.

I dag fikk jeg også en gledelig melding når jeg sjekka Vertretungsplanen (oversikt over hvilke lærer som er borte osv). Ofte når en av lærerne ikke er der står det ofte EVA (forkortelse for noe med eget arbeid, individuelt arbeid osv), og man vet egentlig aldri om man må møte i klasserommet, eller om man slipper møte opp. For i morgen hadde engelsklæreren min havnet på lista, og meldingen er entydig: fällt aus - frei. Engelsk faller ut, og det betyr 4 fritimer, så jeg kan dra hjem igjen etter 2 time, for så å dra tilbake til sport. Herlig!

Ingen kommentarer: