tirsdag 15. september 2009

Høsten kommer...

For litt over et år siden drømte jeg om å dra på utveksling til USA, og krangla og krangla for å få lov. Tysk som fag ga meg mareritt, og alt jeg ville var å reise på utveksling ett år til USA. På videregående fikk jeg en tysklærer som gjorde tysktimene intressante, og det var faktisk i en tysktime jeg satt å kikka rundt på EF sine sider, og det slo meg; hvorfor ikke ta et år i Tyskland? Ca 2 måneder senere søkte jeg, og i dag har jeg vært 1 måned hos vertsfamilien. Jeg er kjempeglad for at mamma og pappa nekta meg å dra til USA, og nå skjønner jeg heller ikke hva jeg tenkte med den gangen. Det frister så absolutt ikke å skulle bo i USA.

Jeg har vært kjempeheldig med både sted og og vertsfamilie. Bedre vertsfamilie tror jeg neppe man kan få! Jeg begynner forresten også å merke at ting går seg til her nede. I begynnelsen var jeg så trøtt på kveldene at jeg sovna med en gang. Nå begynner det å nærme seg min normale søvnrytme, og selv om jeg er dødstrøtt om kvelden bruker jeg ganske lang tid på å sovne, noe som er veldig irriterende. Forhåpentligvis skyldes deler av det mine manglende evner til å lage normal Latte Macchiato til 1 person. Den blir alltid for sterk når jeg kun lager 1. Visste dere forresten at Latte Macchiato egentlig betyr skitten melk?

Høsten har også kommet, og det regner og regner uten stopp føles det som. Ute er det 15 grader, og KALDT! Overalt er folk sjuke, og de aller fleste er forkjøla. Eneste fordelen med høst er at nå svermer ikke vespene rundt deg hele tiden, men utenom det finnes det ingen fordeler med høst. I dag skulle jeg egentlig ha funnet på noe med ei etter skolen, men ho, som de aller fleste andre for tia, var syk. Det er mange tomme pulter rundt i klasserommene.

Her i området er det veldig mange britiske folk, og på morran kommer det alltid en egen skolebuss for alle britene som går på egen britisk skole i Paderborn. Elevene har selvfølgelig skoleuniform, og første gang jeg så 4 stk komme gående til bussholdeplassen i skoleuniform begynte jeg å lure på hva som foregikk, siden skoleuniform er ikke veldig vanlig her.

Ingen kommentarer: