onsdag 23. september 2009

Nok en tur i torturkammeret.

På mandag forsto jeg chemien! Vi løste oppgaver med å balansere reaksjonslikninger, og svarene mine ble de samme som både lærerens fasit og de andre elevenes løsninger! Det som kunne blitt en dårlig dag etter å ha forstått nærmere bestemt null og nix i historie, ble en super dag siden jeg forsto kjemi.

I går var jeg nok en tur i torturkammeret, som også kan kalles volleyballtrening. Når treninga der er over er jeg både levende kokt og på grensa til død. Om jeg ikke blir bedre i volleyball iløpet av året her nede, blir jeg aldri bedre. På treninga i går kom det også ei ny jente, Ana, som aldri hadde spilt volleyball før. Siden jeg sto ved siden av ho spurte ho meg om hvordan man skulle gjøre på f.eks baggerslag, fingerslag, angabe osv. Jeg forklarte så godt jeg kunne, med mye demonstrasjon, men også en del snakking. Når ho senere spurte om treningene normalt var like harde som da, fortalte jeg at jeg var utvekslingsstudent her og ikke visste siden jeg bare hadde vært på 3 treninger sålangt. Ho var overraska, og hadde ikke merka på språket at jeg ikke var tysk, siden jeg holdt meg til en forholdsvis enkel tysk når jeg forklarte. Men det tyder jo på at tysken blir bedre!

Nå kom jeg nettopp hjem etter å ha vært nede i byen og spist is med Ana. Vi spise is og sykla i gåtempo rundt i Bad Lippspringe i ca 1,5 time, og bare snakka og hadde det gøy. Ana er kjempekoslig, og selv om ho ikke helt vet om ho skal begynne på volleyballen siden treneren er så streng osv gjør ikke det noe siden ho bor omtrent rett på andre siden av sykkelstien som går ca 10m fra huset vårt. Jeg har hatt en super kveld!

Det som ikke var fullt så supert med dagen i dag er at i engelsktimen fikk vi en trist beskjed, etter min mening. Krimboka vi skulle lese istedenfor "the curious incident..." gikk ikke lenger ann å bestille, så da endte vi visst opp med å måtte lese min hat-bok allikevel. Blææææ...
Noen som har gode notater fra vi leste "the curious incident of a dog in the night-time" boka, som har lyst til å sende de?
Et par utfyllende notater, og jeg kan droppe å lese boka en gang til.
Vel, det skjer forresten uansett ikke at jeg leser den en gang til, men et par notater hadde uansett vært bra. Tror nemlig jeg bevisst har slettet mine.

Ingen kommentarer: