tirsdag 1. september 2009

Søndag

Av en eller annen grunn våkner jeg alltid tidlig her nede, selv om planen var å sove ut. Etter å ha stått opp kvart over 6 hver dag hele uka (kvart på 9 på lørdagen) og ikke lagt meg før halv 3 natt til søndag våkner jeg alltid ganske uthvilt senest halv 11. Etter en uke på camp våkna jeg halv 10. Hjemme sliter jeg med å komme meg opp kl 12, her går det ikke ann å sove lenger. Det er egentlig ganske deilig, for helga blir et par timer lenger enn jeg er vant til.

Endelig fikk vi også ordnet en annen sykkel til meg, noen rett i nærheten hadde 3 sykler som bare fylte opp skuret, og som jeg kunne låne mens jeg var her. Fram til da syklet jeg rundt på Annes gamle, og den var liten. Først var planen å få tatt den med til sykkelbutikken for å justert den, men først ville Jochen se hvordan sykkelen ellers passa i størrelsen. For å si det på den måten, han lo da han så meg på den sykkelen. Det så visst komisk ut, og sykkelen hadde nok passet bedre til en 12-åring. Sykkelen knirker litt, så den må nok smøres et par steder, og justeres litt, men tror det blir bra!
Og for første gang på over 3 uker var jeg med ut å lufta en hund. En liten, søt dachs(?). Bad Lippspringe har utrolig mange skogsveier, kilometer med stier på kryss og tvers, og det finnes nesten ikke oppoverbakker her. Jeg og Eva ble med Sanna når ho skulle lufte hunden, så vi gikk rundt i over en time. Det var herlig å bevege seg igjen, jeg begynner å bli lat.
På søndag var det forresten valg her. Kommunevalg med valg av borgermester, osv. Jeg var med bort til valglokalene (en barnehage), så nå har jeg fått med meg hvordan et tysk valg foregår også. Og alle valgplakatene som hang over hele byen når jeg kom hit blir nå tatt ned en etter en, litt rart egentlig, siden det var noe av det første jeg la merke til da vi svingte inn i Bad Lippspringe etter de hadde hentet meg i Kassel.


Her er forresten et bilde jeg tok i Altena på lørdag. Rett ved der min "vertsbestemor" bor.

Ingen kommentarer: