mandag 7. september 2009

Litt av hvert som skjer

- Forrige uke var jeg og Sanna vitner til en skikkelig girlfight på jentedoen. Som tatt rett ut fra en skikkelig amerikansk jentefilm, bare at her foregikk det på tysk.

- Fra EF's side vi skrive med på klausurene (en mellomting mellom kapittelprøve og tentamen, 2 pr. halvår), men trenger ikke karakterer første halvåret (heldigvis!!). For skolen var dette veldig komplisert, og det kom til å bli mye ekstra arbeid for lærerne med å rette en utvekslingsstudents klausur siden tysken ikke er på topp. Derfor trengte de skriftlig bekreftelse fra EF Tyskland på at vi skal skrive med. Haha!

- Til sportstimen på torsdag i 11.-12. time satt jeg sammen med et par jenter fra Bad Lippspringe. Her er de fleste bussene utyrt med en knapp for å åpne dørene når du skal ut av bussen, men i den bussen var det ingen knapp på utgangen i midten så vi tenke dørene sikkert åpnet seg automatisk. Vi venta på at han skulle åpne døra, og de ropte til og med etter busssjåføren at han skulle åpne. Da han ikke gjorde det løp vi bak til den bakerste døra, med knapp, men da begynte bussen å kjøre. Det føltes som bussen kjørte og kjørte til neste busstopp, men heldigvis tok det bare 5-6 minutter å gå raskt tilbake til skolen, og vi rakk akkuratt timen. Vi fikk oss en god latter på vei tilbake, og var allerede ferdig oppvarmet da vi kom!

- Jeg begynner å merke at den første tiden på skolen er over, og jeg kommer inn vil-ha-ferie-modus, og stopper 3 vekkeklokker på mobilen uten å vite det, for så å snu meg rundt for å sove videre. Og når jeg først våkner og skal se på klokka på mobilen ser jeg like godt 2 mobiler, men ikke skarpt nok til å kunne se klokka.

- Jeg fikk visakortet mitt i posten i dag, med svinesundsbroa-bilde på, så nå kan jeg bestille Amalies jul fra CDON.com så jeg får den i god tid før desember =D

- På fredag har jeg min første egne plan utenom skolen. Da skal jeg finne på noe med ei jeg har flere fag med, og som er ei av de jeg har blitt best kjent med her nede. I tillegg skal jeg på 2 volleyballtreninger, den første i morra, i Paderborn, den andre på torsdag, her i Bad Lippspringe, så jeg kan se hvor jeg vil spille.

- Her ler de av min rundstykke-baking. Litt av det, så litt av det, og enda litt mer av det. Hva trenger man vel oppskrift til?


- Jeg savner campen! Selv om jeg måtte dra en uke tidligere, og gikk glipp av mye morro, er jeg glad for at jeg dro til første skoledag. De fleste av de jeg har blitt kjent med her nede var iløpet av første uka, og den intense letingen etter riktig rom. Systemet uten faste klasser, men med ny klasse og nytt rom i hvert fag var nytt for alle 11.klassinger, og da var jeg ikke alene om å ikke helt vite hva man skal gjøre, hvor man skal gå osv.

- 6.-8. november = BERLIN!!!

Ingen kommentarer: