mandag 28. september 2009

Hvorfor har strutsen vinger når den ikke kan fly?

Jeg husker vi hadde et prosjekt i 2. klasse om hvorfor strutsen hadde vinger når den ikke kunne fly. Jeg har funnet ut et tilsvarende, minst like lurt spørsmål: Hvorfor kommer jeg meg aldri tidlig i seng selv om jeg hadde bestemt meg for å legge meg tidlig? Kan noen gi meg et lurt svar på det?

I dag har jeg skrevet 7-8 sider tysknotater til Tyskklausur på onsdag, huff. Kan ikke si jeg gleder meg, men reiser man med EF, så reiser man med EF. Fikk forresten vite på skolen i dag at utvekslingsstudentene skal få 1-2 timer felles tyskundervisning hver uke, noe som hadde vært fint om jeg faktisk slet med tysken. Men når 2 av 4 utvekslingsstudenter ikke kan mer enn 2 ord tysk, ser jeg for meg at det vil bli det samme som å sløse med fritimer (hvis de havner i fritimene, som de mest sannsynlig gjør siden alle har felles fritimer). Men læreren sa heldigvis at det ikke var så viktig for meg hvis jeg hadde noe annet viktig så jeg gikk glipp av noen av timene, for tysken min var visst ganske god. Jeg får høre veldig ofte at tysken min er overaskende bra, og det hjelper like mye på humøret hver gang. Det er så koselig å høre at man faktisk behersker noe og å vite at man faktisk blir bedre : )

Og i morra er planen å prøve å få posta innlegg fra Kasselturen (SUPER HELG!!!), poste innlegg for Ida og laste opp hennes bilder på facebook, for så å prøve å bestille biletter til samme tog som Ida og Mia til Berlin. Vertsfamilien til Ida har allerede invitert oss på overnatting torsdag kveld før Berlinturen, så vi kan reise allerede tidlig på fredag for å få mest ut av fredagen (og den skyhøye prisen på helga). Krysser fingrene, eller som tyskerne ville sagt det; drücke die Daumen (trykke tomlene) for at superbilettene ikke blir utsolgt over nattan!

1 kommentar:

oss hjemme sa...

Vi ønsker deg lykke til med din første Klausur!