mandag 31. august 2009

En litt halveis oppdatering

Dette innlegget kom aldri lenger enn å bli lagret som kladd, og det er skrevet etter jeg kom hjem fra skolen, ca i 14-15-tiden.

Jeg koker igjen! Etter en kald helg med 19-21*C og overskyet er det nå oppi strålende sol og 27*C. Hører rykter om at det kommer til å nærme seg 30 i morra, heldigvis har jeg bare kort dag da, til 13:05.

Husker jeg leste mange utvekslingsblogger i fjor, og irriterte meg over at de ikke skrev hver dag. Det kunne gå opp til en uke uten nye innlegg, og når de skyldte på dårlig tid kunne jeg ikke skjønne hvordan de ikke hadde tid til å hvertfall skrive et par linjer på bloggen. Nå skjønner jeg det! Sitter nesten ikke på pcen lenger, og når jeg gjør det er det oftest bare 5 min av gangen, nok til å sjekke både facebook og hotmailen, men ikke mer. Egentlig veldig rart siden det egentlig ikke skjer så mye annet enn skole og lekser foreløpig. Men uansett, tiden flyr avsted. Jeg har faktisk vært borte i over 3 uker, selv om det føles som det var et par dager siden jeg sto på Gardermoen med tårer i øynene og lurte på hvorfor i alle dager jeg kunne ha vært så dum at jeg meldte meg på et utvekslingsår. Jeg storkoser meg fortsatt, og jeg begynner å skjønne mye mer, selv i chemie. Der er jeg også så heldig at jeg sitter ved siden av ei som har kjemie som favorittfag, og som kan veldig mye. Når det er noe jeg ikke får med meg forklarer ho det i korte trekk, og da skjønner jeg det. Jeg har fortsatt ingen anelse om hvordan jeg skal sette opp en reaksjonslikning selv, men når læreren forklarer hvorfor det blir sånn og sånn i hver enkelt reaksjonlikning forstår jeg hvorfor.

Har egentlig ikke gjort allverdens siden sist jeg skrev men noe har jeg jo hvertfall gjort:

Fredag
I det 2 første fritimene var jeg i byen med Jessica (fra Colombia). Vi gikk å drakk kaffe på en kaffe-ting alá Starbuks i fotgjengersona i Paderborn. Nam! Jessica fortalte at ho ikke kunne noe tysk før ho kom hit, og etter et halvt år her har ho et større ordforråd enn meg som har hatt tysk i 4 år. Det lover godt med tanke på at jeg gjerne vil snakke flytende, godt tysk på slutten av året her nede.
I sport måtte vi ut å jogge! Merka det veldig godt at jeg ikke har løpt på en mnd, og før det var det vel også en mnd uten trening. Jeg hater jogging på skolen, siden det er tvang, og du kan ikke selv bestemme hvor, når og hvor langt. Kvelden var hvertfall koslig, da hadde jeg bakt muffins, også kom Sanna og Charlotte (2 av Evas venninner) på besøk og vi så på film (Hairspray), med engelsk tale og engelsk tekst! Just the way I like it! Det var en av filmene jeg hadde tatt med hjemmefra, og det var ingen tysk dubbing. Anstrengende for de, avslappende for meg.

Av en eller annen grunn kom jeg visst aldri lenger enn det her, men får skrive mer en annen dag.

5 kommentarer:

Anonym sa...

This website was... how do you say it? Relevant!
! Finally I've found something that helped me. Thanks!

Also visit my blog :: Weldon Labrake

Anonym sa...

They are the design bonfire while on the coastline of which mainly last fairly an hour or two.
Begin from the type of can may possibly deal with the biggest to get ready, at that time
since that has become labored on, attain third and so.
During your studies, every oven contains an chances to make a difference and feel quite
the hero.

Feel free to visit my page :: Nick Machalek

Anonym sa...

Directly into from classical music magic skin tone having
a perfectly crimson particular. IFB offers some other price points including microwaves proudly owning different features.
The very circumference using the perch has not sets you're you see, the small turns perches.

Look into my website ... Lamar Billiter

Anonym sa...

All you need to make can be start preparing many fruit and vegetable a combination
require and even cigarette lighter in some of the machine.
Simply no ought tricky mechanized procedures for instance,
the use of walnuts, mounting bolts, nails or perhaps clamps.
It blender or food processor is an accomplished
450-watt potency vita mixer that enables you to stiffen thirty-six oz in one go.
Still small amount worked people distinguish, exactly who designation appeared to be
to dealing with past history a few months after. Breville 800JEXL Drink Fountain of youth Elite Area The very Breville 1000-Watt Juicer the top 5
extremely juice extractors at the time.

Feel free to visit my blog post; ninja blender recipes healthy

Anonym sa...

Each blender also the most effective food processor or blender we have ever exploited.
To comprehend Gurus then Scams it all Juice extractor includes a lot of thing to know about may possibly or to probably isn't an obstacle for everyone. Models that consisting of lazier motor may simply burn up previous in a position to give good results. Further, it functions simple to wash pieces rrncluding a really quite heavy-duty bloodstream.

my weblog - blender reviews