søndag 16. august 2009

I Bad Lippspringe

Nå har jeg endelig kommet fram til Bad Lippspringe og familien jeg skal bo hos et år. Jeg er kjempefornøyd sålangt, og tror det kommer til å gå kjempebra. Innlegget om campen kommer litt senere, fordi jeg brukte opp batteriet på pcen på å se på bilder på toget, istedenfor å skrive. Totalt har jeg 1981 bilder i mappa fra campen, så det sier seg selv at det tok lang tid å se gjennom alle (over 1 time). Vi har sendt minnekorta rundt, så jeg tenker at i underkant av 1000 bilder er tatt med mitt kamera. Jeg har ikke tolmodighet til å stoppe opp å ta et bra bilde, så istedenfor knipser jeg 10 av samme motiv mens jeg går, i håp om å få et par gode bilder.

Dessuten så jeg den ukesgamle Home and away-episoden jeg lasta ned før jeg reiste hjemmefra, og etter en uke med latterkramer hele tiden osv gikk det opp for meg HVOR KJEDELIG serien egentlig er. Jeg kjeda meg gjennom hele den 20 minutter lange episoden!

I går ble jeg møtt på stasjonen i Kassel etter en litt over 3 timer lang togtur, og det første jeg så var en hjerteformet gassballong, en stor velkomstplakat med "Velkommen Ingvild på" og det norske flagget. Alle er kjempekoslige, og jeg forstår det aller meste når de snakker rolig og til meg. Når de snakker seg i mellom går det mye fortere, og jeg rekker bare snappe opp et par ord innimellom. Jeg synes også jeg har snakket ganske mye til å være meg, og alt på tysk! Kun et par ord innimellom når jeg ikke har kunnet ordet på tysk. Hvor bra det er vet jeg ikke, men de forstår meg. Har som mål å ikke begynne med engelsk, for da blir det vanskelig å snu over til tysk igjen.

I går kveld gikk vi ned til sentrum av Bad Lippspringe, og gjennom en stor grønn park. Byen er kjent for store, grønne "kurparker", og den rene lufta. Folk med astma kommer for å tilbringe et par uker her osv. I en annen park var det en stor fest, med pirattema, så det var laga båter rundt omkring, de spilte musikken fra Pirates of the Caribean, og alt var dekket med telys, og andre lys. Har aldri vært borti noe så gjennomført før, og ved inngangen fikk vi til og med utdelt blomstersmykker (hawaii-opplegg). Til slutt var det fyrverkeri, og også det slo alt jeg noen gang har sett før. Alt fulgte musikken, og det var alle mulige effekter. Helt fantastisk. Filma en del, så skal laste opp video når jeg får tid. Og flere bilder kommer også, skjer for mye til at jeg gidder bruke så mye tid på pc.


Meg, Anne og Eva (vertssøstre)

Bak en ganske stilig lysvegg

Litt av området

Eva, en venninne av Eva og meg

Ingen kommentarer: