onsdag 28. oktober 2009

Nøff nøff?

I slutten av forrige uke var det masse debatter på radioen om svineinfluensavaksina osv, og da begynte vi å diskutere svineinfluensaen. Da var det siste tallet jeg hadde lest for Norge 8 døde. De var helt forskrekka, lille Norge med 4,5 mill innbyggere og hele 8 døde. I Tyskland med over 80 mill hadde bare 1 dødd. Så går jeg inn på vg dagen etterpå og finner ut at nei det var visst ikke bare 8, det var hele 10 døde i lille Norge! Og nå på HAs nettsider leser jeg at det er 13! Har nordmenn så dårlig immunforsvar eller hva er grunnen? Husker mamma fortalte meg hvilke paniske tilstander som herska hjemme rett etter skolestart en gang, med anti-bac og gummihansker og ja, PANISK. Kanskje det funker bedre uten panikk? Her var første gang jeg virkelig hørte masse om svineinfluensaen da når de diskuterte vaksina om hvorvidt man bør vaksinere seg eller ikke, fram til da hadde jeg bare hørt et par spøker om den berømte Schweinegrippe. Her har de ikke satt igang krisetilstander og gud vet hva, og tyskerne har det helt fint av den grunn...

Og ja, matte er kjedelig og vanskelig. Kunne likesågodt vært kinesisk. Derfor sitter jeg heller og skriver totalt meningsløse blogginnlegg, selv om jeg vet jeg har hundre og ørten bilder fra Weimar/Erfurt jeg burde laste opp, og i tillegg titusen matteformler å lære innen første time fredag!

OG... en del fra klassetrinnet mitt var på the Fray-konsert i ferien, og kom superhappy bort å fortalte hvem som hadde varma opp før konserten! Sondre Lerche! Kan ikke si jeg har hørt mye musikk av han, men han er tross alt en nordmann.

Og et svensk band er veldig populært her nede, Mando Diao. Hadde ikke hørt om de før, men Eva var på konsert med de i går. De er ikke sånn superkjent i Norge er de vel? Den ene sangen hadde jeg hørt, men tror ikke jeg har hørt særlig mye mer fra de.

Ingen kommentarer: