søndag 25. oktober 2009

(2x^2 + 4x - 16) : (x + 4) = 2x - 4

I sta valgte jeg å bli med for å se på Eva synge konsert med koret ho synger i. Stor 25år jubileum for kirkekoret(?). De hadde på forhånd sagt det var klassisk musikk de skulle framføre, men jeg tenkte det ikke kunne være så ille. Det som for andre hørtes ut som musikk hørtes for meg kun ut som støy. Nå sitter jeg her med vondt i hodet, og lurer på hvorfor jeg ikke heller ble igjen her og hørte på hard rock/heavy metal. Det kan hvertfall til nøds gå under kategorien musikk. Vel, da har jeg prøvd det, og konstatert med at det gjør jeg aldri igjen!

Minst 1 og 1/2 time brukte de på å synge 2 sanger(!), og det som i tekstheftet så ut som 3 linjer brukte de 5 minutter på å synge, om og om igjen! Også spilte et orkester i en evighet før de begynte å synge igjen. Jeg er sikker på om at hvis du har ører som klarer å høre klasisk musikk og musikk istedenfor støy når noen synger minst 10stemt, med orkester i tilsvarende kaos, var det sikkert kjempebra framført, men... IKKE min ting! Ene stykket klarte jeg å få med meg såpass mye som at var et stykke av Bach!

...

I morra begynner skolen igjen! 8 nye uker fram til neste 2 ukers ferie, og de 8 ukene inneholder 7 klausurer! Første er allerede til fredag, matte, som kommer til å gå dårlig, og historie mandagen etter som kommer til å gå enda dårligere. De 5 siste kommer heldigvis ikke før nærmere jul!

Matte med kreisgleichungen sirkelligninger(?). Tralala, jeg skjønner ikke en dritt! Hvorfor kan jeg ikke heller ta en prøve i polynomdivisjon? Jeg har nemlig brukt den siste ferieuka når jeg har kjeda meg på å regne hele første kapittelet i R1-matteboka jeg fikk nedover. Jeg har faktisk storkost meg! Etter 2 mnd med tysk matte, hvor alt står på uforståelig mattetysk og matteboka ikke inneholder et eneste eksempel eller en eneste forklaring på hvordan man skal regne, er det luksus med en mattebok hvor alt står på norsk, og det står side opp og side ned med forklaringer og eksempler, så jeg faktisk kan lære meg alt HELT ALENE uten å være avhengig av at læreren først forklarer framgangsmåtene jeg uansett ikke har sjangs på å forstå på tysk. Er uansett viktigere jeg lærer meg R-matta.

Og historie er analyse av gamle middelalderske tekster skrevet med gammel tysk, som til å med vertsfamilien har konkludert med at jeg ikke har sjangs til å forstå. Selv de må lese teksten mange ganger for å i det hele tatt skjønne hva som er ment. Og å analysere en tekst du overhode ikke forstår?

Ingen kommentarer: