fredag 9. oktober 2009

Grove rundstykker med brunost

Brunosten har overlevd uten større skader enn avrundede hjørner, og en veldig fettete pakning. Før jeg i det hele tatt kunne åpne den måtte jeg vaske den utafor med såpe, 2 ganger. Vi hadde et grovt runstykke, så det ble grovt, kornete rundstykke med brunost til kveldsmat selv om jeg egentlig hadde tenkt å vente til vi kom tilbake fra ferie med å åpne den. Det kribla liksom i fingrene etter å åpne papiret. Og jeg er så heldig at alle her rynker på nesa når det kommer til brunost, så den får jeg ha helt for meg selv! Da har jeg brunost fram til jul.

I dag hørte jeg, tro det eller ei, norsk på tven her nede. Tror de sa det var Torbjørn Jagland eller noe, i forbindelse med nobelsfredsprisen, og da hørte vi først han si en settning på norsk, før de tyske stemmene tok over og oversatte.

Nå stikker vi snart ned på Stadtfest. Var en kjapp tur i byen i sta, og det er fullt av boder med Lebkuchenhjerter! (alá pepperkaker pyntet med Melis) =D Når jeg pakka ned rommet mitt før jeg dro, kasta jeg de 2 jeg hadde hatt hengende til pynt, så det er snart på tide å få tak i noen nye.

Google er tingen, dette er Lebkuchenherzen!

Nå har jeg...
.............................FERIE!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei!
Kveldens siste gjøremål er å si natta til deg ifra lillesøster, Even og Fredrik og meg. Har spist brødskiver med brunost og ripsgele og grov leverpostei. Godt altså. Sov godt, kjære Ingvild. Godt å lese at du har det bra.