lørdag 31. oktober 2009

Med makrell bak øyelokket

Begynner å merke at det tar på å skulle skrive flere klausurer på et annet språk med bare dagers mellomrom. Med matta måtte jeg regne MASSE for å i det hele tatt ha sjangs til å skjønne hvordan alle ligningsgreiene funka. Fikk tilslutt til noe, men hoppa over et par invikla oppgaver med kreisgleichungen og styr. Ble heller ikke ferdig, men tror jeg fikk til noen oppgaver. Det dumme er at her teller det å skrive hvordan man skal løse oppgavene omtrent halvparten, men skribla ned noe så håper det ikke blir alt for dårlig.

I går begynte øyelokket mitt og leve sitt eget liv av og til, øyelokket "sprella" omtrent like som en makrell. Utrolig ubehagelig, men Jutta sa at det fikk ho også av og til når ho var veldig sliten/veldig stressa osv. Matte er skyld! Og i dag var det rett på historie, har til nå skrevet 8(!) sider om hvordan man analyserer en kilde. Tysk forklaring, norsk oversettelse, tysk forklaring, norsk oversettelse osv. Steg for steg med hvordan man analyserer.I tillegg kommer faktadetaljene om temaet vi holder på med, som jeg skal lese/skrive ned i morra. Jeg hadde ikke peil på hva temaet var, men etter å ha lest et par av tekstene vi hadde fått utdelt konkluderte Eva med at det sannsynligvis var noe med lederere i byen, og borgernes rettigheter under middelalderen.

Den siste uka har jeg merka jeg har vondt i høyrearmen (midt på armen mellom albuen og håndleddet), og i går var det helt ekstremt. Det gjorde sinsykt vondt bare å løfte vannglasset, og jeg mistenker det kommer av for mye skriving. Iløpet av skoleåret i fjor skrev jeg ut maks 1,5 skrivebøker siden det meste av skrivinga ble gjort på pc. Til nå dette skoleåret har jeg skrevet ut 2 hefter og litt til, og siden jeg absolutt ikke var vandt til å skrive for hånd tror jeg det kan ha blitt for mye skriving. Det positive er hvertfall at hånskrifta mi har begynt å bedre seg! Ser forskjell mellom det jeg skrev i begynnelsen av skoleåret og det jeg har skrevet den siste uka!

Jeg skrev tidligere om skoleturnering i volleyball, at jeg var tatt ut der, men det blir det ikke noe av lenger. Siden halvparten i 11.klasse er født i 1993 hadde læreren gått ut fra at både jeg og Celina også var født i 93. Men siden begge 2 er født i 1992 blir det ikke noe volleyball på oss, og 1992 laget var allerede fullt. Var vel uansett bare en dagsturnering det dreide seg om. Fikk 2+ i kvartalskarakter i sport for perioden vi spilte volleyball så kan uansett ikke klage.

I går var vi en tur på Schlänger Markt, men det var mye dårligere enn Stadfest, og vi ble bare akkuratt så lenge at vi rakk å bli gjennomfrosne, noe som ikke var veldig lenge siden det var ganske kaldt!

1 kommentar:

mamma sa...

Pass deg så du ikke får senebetennelse. Anbefaler å skrive med myk blyant. Dessuten: "Levende" øyelokk heter "leamus" på norsk