torsdag 8. oktober 2009

2 måneder

Nå har jeg vært i Tyskland i 2mnd. Sykt som tia flyr!
Merker jeg begynner å savne alt hjemme, selv også de merkligste ting, og tingene jeg normalt hater.

Jeg gleder meg til:
- å gå opp den lange trappa på Porsnes igjen
- pugge 40-50 sider til kapittelprøver på norsk istedenfor å måtte skrive analyser på tysk av tekster jeg ikke engang aner hva handler om
- kjøre scooteren min
- måtte gå tur med Tico selv i øsende regn
- løpe orientering med pappa og bruke 90% av tia på å klage over at jeg er sliten, har vondt i beina og at det er kaldt
- krangle med Solveig og Sigrun om alt fra hvilken av de hele 4 norske tv-kanalene vi skal se på til hvem som må støvsuge kjøkkenet.
- gjøre mamma frustrert fordi man hverken får opp døra eller ser gulvet på rommet mitt lenger
- se igjen alle
- Å KOMME HJEM...
.........................om 10mnd.




Men først og fremst gleder jeg meg til:
- å få brunost(!) og resten av tingene mine hjemmefra etterpå
- 2 uker ferie som begynner i morra
- Stadtfest i helga
- bodene begynner å tyte fram overalt i gågata osv, og et par gater har allerede
- blitt sperret av og fylt opp med ulike boder, små karuseller osv.
- Dresden
- Besøk av Ida
- Berlin

Det begynner å gå opp for meg at jeg faktisk skal være her ett helt år, og selv om jeg ikke har direkte hjemlengsel har det vært ganske ofte den siste uka at jeg har sittet på skolen, på bussen eller egentlig overalt ellers og kobla helt ut et øyeblikk og tenkt på alt og alle hjemme, og innsett at jeg faktisk savner alt! 2 minutter senere er alt glemt, og alt er supert igjen. Og dessuten er det bare ett år av livet mitt jeg skal tilbringe her, før jeg kommer hjem igjen, så får nyte det så lenge det varer. For jeg stortrives fortsatt. Og fortsetter resten av året å gå like fort og være like bra som de 2 månedene jeg har vært her allerede er jeg jo snart hjemme igjen uansett. Jeg er egentlig glad at jeg fortsatt har mange måneder her nede, og slipper å bekymre meg over at det snart er over, selv om det hadde vært greit om Bad Lippspringe av og til lå på andre siden av Svinesundsbroa.

Ingen kommentarer: