onsdag 30. juni 2010

Lukten av sommer

I går var det like varmt som i forgårs, og dagen før der, og dagen før der... Fant ut at jeg skulle utnytte de 32gradene i skyggen, og den enda høyere tempraturen i sola. Selv om det var varmt, er få ting herligere enn å ligge i sola, med ipoden og vannflaska. Hvertfall på begynnelsen, når vannet fortsatt er kaldt, og ikke nærmer seg kokepunktet. Sol er fint så lenge man slipper gjøre noe. Frykter helga. Da skal vi til Hannover for å dra i dyreparken, og det er meldt 34(!!!) grader og sol! Været skal vistnok ikke endre seg den neste uka heller! Så langt langtidsvarselet går framover i tid, er alt jeg kan se strålende sol og 29-34grader.

I dag er det også like varmt ute, og jeg gleder meg til Norge! Når man går ut døra her nede, er det som å gå rett på en vegg av varme. De små barna får varmefri utover dagen, men fordi man fra og med 11. klasse går på skolen frivillig, må man til skolen. Både i morra og fredag har jeg sport. Samme om det er ute eller inne i den stinkende hallen med takvinduer, er det forferdelig. Det er umenskelig, og i tillegg skal vi ha prøve i basket i morra for å få karakterer. Stygge sportkurs!!!!!! Frister for øyeblikket mer å pakke vintersakene for å reise til en av polene. Hvertfall nå så lenge det fortsatt er is der.
Og som om ikke busskjøring til vanlig er forferdelig nok, er det nå i varmen uutholdelig. Bussene står sannsynligvis i sola når de ikke blir brukt, det er som i en badstue, og inni lukter det en ekkel blanding av svette og sure føtter.

I går kveld var jeg en tur ute med Jutta, og vi sykla ned til isbutikken for å kjøpe is. Mens vi spiste isen begynte det å regne. Avkjølende, og til en forandring, herlig. Vanligvis er regn no dritt, men da var det avkjølende, i tillegg til at det lukta kjempegodt ute. Lukten av sommerregn = herlig! Hvertfall noe positivt.

Jeg har også funnet ut at juli begynner i morra. Tenk at jeg i morra skal ta i bruk det aller siste skolebuss-månedskortet! En skremmende, men kjempeherlig tanke. Nå er det også kun 6 normale skoledager igjen. De siste 3 er bare dager den siste uka hvor de finner på noe "kult" for å kunne tvinge oss på skolen noen dager ekstra.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Fikk forresten engelskkarakterene i dag. Den blir værende på en ren 3er (norsk 4) på karakterarket, men denne gangen var det egentlig en 3+, fordi jeg fikk en 2er i muntlig dette kvartalet!!! Fikk nesten sjokk og trodde jeg leste feil når han viste arket med de ulike karakterene han hadde tatt med i beregningene. Sist fikk jeg nemlig 3- i muntlig! Over 1 karakter bedre denne gangen. Dagen var hvertfall redda. Hvertfall for et par timer...

Etterpå var humøret på bånn, og jeg ville bare hjem, hjem, hjem. Og det vil jeg egentlig fortsatt. Jeg orker ikke mer Tyskland, og angrer nesten på å ha bestilt billettene for så sent i juli som jeg har gjort. Det virker som en evighet, særlig når jeg vet at veldig mange reiser allerede 9. juli, altså om 9 dager. Jeg vil til Norge. 26 dager igjen. Når jeg så tilbake på innleggene for juni, så jeg at jeg hadde skrevet at det var 48 dager igjen. Virker som jeg skrev det i går, så tiden må jo gå framover, selv om det ikke føles sånn for øyeblikket.

Ingen kommentarer: