fredag 11. juni 2010

Aprilsnarr i juni?

Er det første april igjen, nå midt i juni? Får nesten det inntrykket når jeg leser denne artikkelen på vg:
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10008625
Det er jo nesten som en aprilspøk, bare at det ikke er en spøk!

Nå er jeg helt utslitt. Blir bortskjemt av 2-dager og 3-dagers skoleuker flere uker på rad, og når det først kommer en normal skoleuke er det grunn nok til å slå ut en normal person. I tillegg kommer jo de 26-28gradene som har vært siden tirsdag. Det er sol og overskyet om hverandre og lummert og ekkelt. Med trykkende luft og en veldig høy luftfuktighet er det ikke veldig behagelig. I tillegg høres det om nettene ut som hele himmelen skal eksplodere. Vinduet må jeg stå opp midt på natta for å lukke igjen fordi det tordner så kraftig, og hele rommet blir lyst opp av lynnedslagene. I tillegg trommer regnet på takvinduet mitt. Jeg er trøtt og utslitt, og kjempeglad for å endelig ha helg.

Sport i dag var jo også en stor fornøyelse. Vi spiller basket for tiden, og det er masse løping, i en tredelt sportshall hvor alle skolens 1500 elever har hatt sport tidligere samme uke og lufta er sånn at man blir svimmel av å bare stå oppreist. Og det beste av alt: Takvinduer i massevis, og strålende sol ute som varmer hallen enda mer. Som om det ikke er ille nok med sport 7.-8. time hver eneste fredag!

Skal straks på kino med Melanie. Street Dance 3D. Har hørt den skal være bra, så håper det stemmer slik at det lønner seg å sitte inni en overoppheta kinosal.
I morra og søndag er det heldigvis bare meldt 20 grader. Jeg savner den lille bordvifta jeg gikk til innkjøp av i fjor, og ikke minst aircondition! Hjemme kan man også stikke på shopping når det er varmt ute. Bare å reise på Nordby, Tistasenteret eller storsenteret. Der er aircondition på fullt, mens her nede skal du lete lenge etter klimaanlegg utenom i biler. Når jeg nevnte hvor vanlig varmepumpe/klimaannleggene er i Norge var de overaska her nede. Sånne ting på strøm er utenkelig for tyskere siden strømmen er såpass mye dyrere enn hjemme.
Jeg smelter snart vekk her!

Ingen kommentarer: