fredag 18. juni 2010

Regn, regn gå din vei, sol, sol kom til meg!

Jeg har helg, og helga har allerede vart i 1 time!

I går skulle vi egentlig hatt gym i 11.-12. time, men i den 2. "store" pausa gikk folk rundt å sa at de hadde fått beskjed om å spre videre om at sportkurset til min sportlærer falt ut. Siden vi ikke visste helt om vi skulle tro det eller ikke, gikk jeg og 4 andre til lærerværelset for å spørre. Da kunne ho fortelle at ho hadde forvridd ryggsøyla eller noe i den duren, og at vi derfor ikke kunne ha sport i går og i dag. Ble jo kjempelei meg når jeg hørte det... eller ikke. Må si jeg syntes ho valgte en perfekt uke å skade seg i, for i dag falt engelsk også ut. Siden jeg jo også har 3 fritimer skvist innimellom 5 timer med undervisning på fredager, betydde det at jeg kunne dra fra skolen hele 6 timer tidligere enn jeg egentlig skulle, etter kun 2 timer matte.
Når lærerene sammerbeider med mine ønsker om fri, betydde det jo selvfølgelig at andre ting ikke kunne sammarbeide. For eksempel sola. Det var meldt 20 grader og strålende sol på formiddagen fram til 14-tiden både på yr.no og på den tyske værmeldingssiden. Sola var der kl 7 når jeg sto på busshaltestellet på vei til skolen. Nå er hele himmelen grå og det er iskaldt. Heldigvis regner det ikke enda, selv om det ser faretruende ut. Overskrifta passa bare ganske bra (selv om det enda ikke regner), syntes liksom ikke det passa med "skyer, skyer gå din vei". Er det ikke en barnesang som er noe med "regn, regn gå din vei"? Får heller prøve å ta meg sammen og gjøre noe fornuftigere enn å håpe på at sola kommer fram igjen. For eksempel å sortere bilder fram til jeg skal prøve å lage ordentlig fiskesuppe til middag, for aller første gang, uten oppskrift og med bare en ca peil på hva som kommer i suppa. Etter det blir det fotball på tv. I dag er det nemlig Tyskland - Serbia klokka halv 2. Tyskerne tar helt av fordi Tyskland spiller, og flere andre skoler får fri i de siste timene for å kunne se på kampen. De fire-fem kursene som har sport på skolen min i dag, fikk ikke fri, selv om rektoren vistnok foreslo for lærerene å gi oss fri i de timene. Selvfølgelig hadde den ene av sportlærerene, som tydeligvis IKKE intresserer seg for fotball, funnet ut at ho skulle ha en praktisk prøve i sport akkuratt denne timen, og at det derfor var uaktuelt at noen av sportskursene skulle få fri. Det jeg har hørt fra andre er at bare et par kommer til å gidde dra til sportstimene, alle andre skal se fotball. For meg spiller det jo ingen rolle, siden læreren min uansett har skada seg så jeg har fri, og jeg ikke kommer til å dø hvis jeg ikke får med meg Tysklandskampen. Alikavell hadde det vært dritt å ha sport når jeg vet at flere av de andre skolene i byen får fri.

Biler og hus er fulle av tyske flagg, folk går rundt med Tysklandstricos på skolen, svarte, røde og gule negler, "tatoveringer" med det tyske flagget på armene og i ansiktet, hawaikranser i de tyske fargene +++. Og jeg som trodde det var amerikanerne som pleide å overdrive alt?


Random bilde fra nettet. De aller fleste fester flaggene på vinduet i baksetet, på en eller begge sider. Noen har til og med både forran og bak på begge sider (4 flagg), tysklandsskjerf i vinduet forran, og et stort flagg over bakruta.

Til onsdag blir det hvertfall public viewing i Paderborn, mest sannsynlig sammen med Julia. Tyskland - Ghana.

1 kommentar:

Mamma sa...

Kan trøste deg med at sola har forsvunnet her også, og værmeldingen for i morgen sier 11 grader og regn - slik har det vel med få unntak vært i helgene i det siste.