onsdag 2. juni 2010

Helg

Det finnes så mange fordeler med å ha tysk nummer! Jeg oppretta konto i Skandiabanken for et par uker siden og bestilte et mer utlandsvennlig visakort. I dag poppet det en email inn i innboksen, og de første linjene var disse:

"Jeg ringte deg i dag i forbindelse med at vi følger opp kundene våre etter at konto er opprettet.
I og med at jeg ikke fikk tak i deg - sender jeg en e-post i stedet.
"

En, to, tre, slett mail! Blæ, hvorfor skal alle alltid ringe etter deg hele tiden når man må oppgi telefonnummer. En eller annen bank skulle vist også ha kontakt med meg for å snakke om "fremtidsplaner" nå som jeg har fylt 18. Viel Spaß(!) sier jeg bare. Jeg har nemlig ikke det norske kortet i lenger enn 10 min av gangen, kanskje en gang i mnd, når jeg bestemmer meg for å sjekke om noen nye meldinger har poppet inn. De kan jo kose seg med telefonsvareren og den fine beskjeden om at den de prøver å ringe, dessverre ikke er tilgjengelig for øyeblikket. I fjor var det EF, Aspect og andre utvekslingsorganisasjoner hvor jeg hadde bestilt brosjyrer som terroriserte meg med telefonsamtaler. Fortsatt får jeg også mail med spørsmål om et utvekslingsår kunne vært noe for meg. Okei, AFS, Aspect osv kan jo ikke vite at jeg har reist med EF, men for all del, EF som jeg faktisk reiser med, er den organisasjonen som spammer innboksen min aller mest!

Kom nettopp inn døra etter å ha vært hos Laura (en annen Laura enn ho jeg pleier å finne på noe med). Vi var først en tur hos naboene som hadde invitert naboer til liten feiring av sølvbryllup, og etterpå gikk vi bort til ho, 2-3 hus lenger borti gata, og så film og skravla.

Nå holder jeg på å pakke til Bremen/Hamburg/Bremerhaven i morra. Her har de en ekstra langhelg enn i Norge. Frohenleichtnam eller noe i den duren. Har ikke peil på hvorfor det er en helligdag, men alt som er fri, er jo fri, så for meg er det egentlig egal hvorfor. Jeg er fortsatt lys våken etter å kunne sove til 8 i dag tidlig, siden tysklæreren min hadde bestemt seg for å være syk. Det var noe jeg hadde trodd jeg aldri ville oppleve. Vanligvis kommer ho sprudlende og glad inn i klasserommet og har undervisning med full innlevelse. Jeg var kjempeglad for å få sove litt lenger. I går var jeg så sliten at det endte med nok en middagslur. Når jeg blir vekka av at Jochen roper og spør om jeg skal være med å spise kveldsmat er det grunn nok til å bli forvirra. Når jeg våkner er det vanligvis tid for frokost. Sovna en gang i vinter på ettermiddagen (etter 3 dagers akrobatiktur, med god grunn), og det er egentlig ikke min ting å sovne. Nå har jeg sovet to ettermiddager iløpet av 2 uker(!!). Skal bli deilig med en helg hvor jeg endelig kan sove ut, så jeg slipper å vandre rundt som en levende zombie.

Ingen kommentarer: