mandag 14. juni 2010

Fredagen var jeg på kino med Melanie, som jeg tror jeg nevnte tidligere. Filmen var ganske bra, og det var faktisk ikke for varmt inni kinosalen, noe jeg hadde forventa det skulle være. I fjor høst var jeg på samme kinoen en av dagene det var forferdelig varmt ute, og da var det helt forferdelig i kinosalen.

Lørdag formiddag sykla jeg til Benhausen hvor Kathrin bor. Der lagde vi 3 ulike jordbærting og marengs. Var en kjempekoslig dag, som endte med for mye kake, for mye sukker og litt (VELDIG) mye for mye krem. Var kvalm allerede da jeg dro fra Kathrin. Siden jeg ikke orka andre fornuftige ting å spise, bestemte jeg meg for den geniale ideen, nemlig å lage smoothie. Enda flere jordbær!
På kvelden dro jeg til Hannah, fordi ho feira bursdagen sin. Selvfølgelig var det også jordbær der. Både ferske jordbær, og jordbærboule. Var en kjempebra lørdag, selv om jeg mest sannsynlig fikk en overdose jordbær den dagen. På nattan våkna jeg nemlig med den ekle følelsen jeg HELDIGVIS ikke hadde hatt de siste 9 og 1/2-åra. Følelsen av at dagens måltider er på vei ut i retur, og det var nettopp det som skjedde. For å si det på den måten, jeg forstår supergodt hvorfor jeg har spyfobi!! Ja, av alle ting man kan ha fobi mot, har jeg spyskrekk. På samme nivå med de som har ekstrem edderkoppfobi osv. Siden jeg var bitteliten har jeg flykta unna folk som spyr, hatt paniske anfall med gråting, skjelving og alt annet som hører med, blandt annet i frykt for å måtte spy selv. Håper hvertfall det går minst 9,5 nye år fram til neste gang!

Først til frokost i dag klarte jeg å få ned et helt rundstykke, i går ble det ikke mer enn 1/2 skive brød totalt gjennom hele dagen. i tillegg til en liten smaksprøve på kaka Laura hadde med siden vi så på "Jenta som lekte med ilden". Formen er enda ikke på topp, og matlysten er heller ikke på plass, men må jo nesten spise.

I går var det Tyskland sin tur til å spille VM-kamp. Så på den første halvdelen, og de 2 første målene, før jeg ikke orka sitte opp lenger. Det 3. målet fikk jeg også med meg både fra nede i stua, og fra naboene gjennom det åpna vinduet på rommet. Jubelen sto i taket hver gang de scora. Det siste målet, som gjorde at kampen endte med 4-0 til Tyskland over Australia, fikk jeg først høre om i dag tidlig. Nå sitter jeg nede i stua og daffer. På tven i bakgrunnen er det fotball, fordi de andre gjerne vil få med seg hvis det blir mål. Må jo si jeg elsker å ha lyden av vuvuselaene i bakgrunn, og hele tiden ha på følelsen av å ha en megastor og høylytt biesverm i nakken!

Ingen kommentarer: