søndag 20. juni 2010

"Wir feiern die ganze nacht"

Jeg er trøtt. I går feira Eva bursdagen sin på etterskudd sammen med venninnene Anne og Charlotte, som begge først hadde bursdag nå i vår/sommer. Vi starta dagen med å gjøre klart alt, noe som tok 3 timer. Så var det bare å dra hjemom, skifte og gjøre seg klare, og halv 8 bar det av sted tilbake til lokalet de skulle feire i. For å gjøre det kort; det var en kjempemorsom kveld, og kjempegod stemning, uten at det endte dårlig. For å si det på den måten, det er enkelt å merke at de aller fleste på det klassetrinnet har lært å håndtere alkoholen bedre enn i høst. Husker bare første festen jeg var på her nede hvor en måtte bli henta av ambulansen!

Charlotte, Anne og Eva

Florian, Kathrin, Marius og Eva. Det var de vi blandt annet lagde sjokoladefondue med i vinter, bare for å kunne knytte litt navn til ansikter.

Jana og Carsten/Karsten (Tyske navn er vanskelige)

Anne og Sanna

Annika, Gregor og Constanze. De bor alle nesten rett borti gata, og vi treffer de av og til på vei til/fra bussholdeplassen.

Og nok en gang "bussholdeplassvenner"... Constanze, Annika og Daniel.

Eva, Sanna og meg

Meg, random fyr, Gregor og Eva

En liten del av rommet

Og litt mer...


Klokka 4 var det stopp av musikken, og vi begynte å rydde opp. Er helt utrolig hvor seigt og ekkelt gulvet bak baren hvor de mikser coctail, øl og annen drikke blir! Skoene klistrer seg fast i gulvet. Æsj! Når vi var ferdig med å rydde opp det verste, hadde det blitt lyst ute, klokka viste nesten 5, og fuglene hadde begynt å kvitre. Klokka var nærmere halv 6 før vi fikk lagt oss, en time tidligere enn jeg vanligvis står opp når det er skole.
Her passer en tysk festsang veldig godt. Der er nemlig deler av teksten; "hey, das geht ab, wir feiern die ganze nacht" (Norsk: hey, det tar av, vi feirer hele nattan).

Klokka 10 måtte vi stå opp igjen for å dra tilbake å rydde opp siste resten. Det å stå opp var egentlig ikke noe problem, for rundt halv ti var jeg av en eller annen merkelig grunn lys våken, men nå er jeg bortimot død. 4 timer søvn er litt i minste laget. Eva og jeg har nettopp sett Pretty Woman, og nå har klokka endelig blitt 7, og vi har konkludert med at det nå har blitt sent nok til at det er lov å gå å legge seg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ÅÅ ingvild..eg hata den sangen... den går meg på nervane for kva gang eg hører settninga byrjar eg å nynne på den resten av dagen...

Ingvild sa...

Haha, Ida! Den sangen har jeg vel hatt paa hjernen siden förste festen jeg var paa her nede for 10,5mnd siden! Den sangen er jo fortsatt overalt, og er umulig aa ikke faa den paa hjernen, samme hvor drittlei jeg er av den sangen! : (