onsdag 18. november 2009

Tralalala...

De siste bildene fra høstferien kommer en eller annen gang, men etter å ha styra med Berlin-bildene den siste tia orker jeg ikke se flere filnavn som slutter på .jpg! Bildene ligger på facebook for de som har det: http://www.facebook.com/album.php?aid=129138&id=525272750&saved#/album.php?aid=129138&id=525272750 .

Helga var super, slappa av det meste av tiden og gjorde egentlig ikke annet enn å spille med familien osv. Prøvde meg også på fysikk, men som jeg tidligere har sagt, før jeg kan forstå det må jeg lære meg kinesisk. Det endte bare med dårlig humør, så jeg ga rimelig fort opp. Jeg vurderer virkelig å velge fysikk bort! I kjemi kan jeg overleve et år, sannsynligvis hjelper det også mye når de norske bøkene dumper ned i postkassa her, men fysikk... Selv de norske bøkene hadde jeg mest lyst til å bare rive fra hverandre.

Lørdagskvelden var eneste gang jeg faktisk var ute av huset i helga, etter en uke fullstappa med program var det herlig å ikke gjøre noen verdens ting knytta til skolearbeid og stress. Lørdagen var vi først en liten tur innom en 18-års feiring in the middle of nowhere! Så dro vi weiter på en annen 18års feiring, og siden ho ene av de 3 som feira går i 11. klasse var det kjempemange fra mitt trinn der, og det var supergøy. Normalt er det liksom meg og alle vennene til Eva fra 12. klasse, og jeg treffer kanskje et par fra mitt trinn. Hadde en super kveld med mange av de jeg har blitt best kjent med her nede, og vi var hjemme kvart på 4, noe som egentlig må bety vi hadde det gøy.

Jeg har lest gjennom et par av innleggene jeg har skrevet den siste måneden, og jeg blir flau! Prøver å lese gjennom innleggene etter å ha skrevet de for å rette opp i ekstreme fortyskninger, men huffameg for et språk jeg skriver! Håper ingen norsklærere leser bloggen min! Noen ord har blitt så normale for meg at jeg ser ikke engang at de ikke er norske når jeg leser gjennom settningene etterpå. Jeg begynner også ofte setningene med eks: "i dag har jeg lekser..." og det er først når jeg skal skrive ordet "gjort" på slutten av settningen at jeg merker at her er det noe som ikke er som det skal, og jeg må begynne omøbleringa av ordene.

I dag er det allerede onsdag, hvor blir det av tia egentlig? Hadde egentlig tenkt å skrive et innlegg bare om helga, men egentlig kan jeg jo like godt ta for meg et innlegg med hele denne uka. Er jo allerede bare 2 dager igjen av skoleuka! Til og med dagen i dag som utifra at det er onsdag normalt vil bety 9 timers mareritt, gikk i dag ganske så fort. Til tross for uintressant uke med kun skole, trening, spilling og langweile har dagene fløyet forbi.

Nå er jeg nettopp ferdig med et av mine sannsynligvis utallige gjenstående lynkurs i fotballregler. Kan ikke komme hjem fra Tyskland uten å kunne fotballreglene, særlig når familien her er så fotballintresserte som de er, og jeg allerede har blitt eieren av en GRØNN, Hannover96-sjokladeadvendtskalender. Hannover er da laget familien heier på, og logoen ser sånn ut:

Denne logoen preger her i huset alt fra gensere, skjerf og kulepenner, til adventskalendere, vin og iskrape til bilen.

1 kommentar:

mamma sa...

Ja, vi har merket oss at du begynner å skrive tysk-norsk -særlig setningsbygningen: Jeg reiste torsdag nedover til Kassel = Ich bin Donnerstag...... Vi ville vel ha sagt: Torsdag reiste jeg.......
Ta det som et godt tegn på at tysken bedrer seg