fredag 13. november 2009

Nugatti

I dag i fritimen overhørte jeg en morsom samtale mellom de som satt bak meg i kantina. Oversatt gikk samtalen omtrent slik:

Det sitter noen med et glass tysk sjokoladepålegg forran seg.
Han ene sier: "I Norge finnes det er kjempedigg pålegg som kun er nugatt. Det høres hvertfall sånn ut på navnet, for det heter nemlig nugatti. Det smaker mye bedre enn det her."

Det var dagens høydepunkt! Er det noe jeg ikke savner er det nugatti, men det at tyskere kjenner til det var litt overaskende.

I dag er endelig en dag hvor ingenting skjer. Planene er egentlig bare å spille spill med vertsfamilien, siden det har vi ikke hatt tid til på en uke nå. Tror jeg har spillt 10 ganger så mye her nede som jeg hadde gjort sammenlagt i hele livet mitt i Norge. I går var jeg også borte nesten hele dagen, først skole, en og en halv time hjemme før rett til gym og direkte videre på kurstreff med religionskurset. Da var jeg ikke hjemme før halv 11, og siden det har skjedd så mye denne uka at jeg ikke har hatt tid til å sove ut etter Berlin er det herlig med endelig helg og det gjør meg ingen verdens ting å kunne slappe av litt.

Været her er også rart, hadde vinterens første frostnatt her natt til i går, og i dag var det oppi 14 grader igjen. Håper bare snøen venter en stund til.

1 kommentar:

Solveig sa...

Nå snør det som rakeren her hjemme. Julepynten er allerede hengt frem i gatene, vintern og jula er på vei. Dere er heldige som har sluppet snøen så langt.