onsdag 11. november 2009

Martinstag

I dag blir st. Martins dag, eller Martinstag "feira". Derfor hadde vi Stutenkerl. Det er litt ala boller, men litt mindre søte, litt tørrere og formet som en kerl, eller på norsk som en mann. Egentlig ganske gode, og de så sånn ut før vi gikk løs på de.



Nå jobber jeg med å laste opp noen av de 1200(?) bildene jeg har fra Berlin. Har ikke sjekka nøyaktig hvor mange det er, for nå laster jeg opp direkte fra minnekortet. Begynte å legge over bilder, men så sa det stopp og det begynte å poppe opp meldinger med at det var kritisk lav lagringsplass, og hele 1kB ledig på C-disken. Har jo en disk til, også på 50GB tror jeg, men er jo så praktisk når du bare legger bildene rett inn under mine bilder. Tror jeg må sette meg ned å slette. Ida kom fram til at ho hadde omtent 3500 bilder sålangt fra Tyskland, og siden jeg tar veldig mange flere bilder vil jeg egentlig ikke vite hvor mange det er totalt.

I går var jeg med Angelika hjem fra skolen, noe som var veldig koslig. Merker det går mye bedre nå, og at jeg begynner å komme mer og mer inn i miljøet jo mer tid som går. Tenk at jeg har vært borte hele 3 mnd allerede! På kvelden var jeg på volleyball. Første treninga på 1 mnd. Var først 2 uker ferie hvor vi ene uka var bortreist og den andre hadde jeg besøk. Etter ferien var jeg helt død den dagen det var trening, så var det torsdag og jeg hadde sport i tillegg til at vi var ute å spiste på Steak house med Evas patenonkel siden han kunne også øvelseskjøre med Eva. Det hadde de fram til da ikke klart å få til, men siden det nærma seg faretruende Evas bursdag måtte de få gjort det litt fort slik at de kunne få utnyttet muligheten før ho kunne begynne å kjøre selv. Da kjørte ho til og fra. Så var det bursdagen til Jutta, og vi var også ute å spiste, før jeg på torsdag dro til Kassel. Møtte ei fra volleyballen i fritimen igår, og ho kunne fortelle at de hadde lurt på om jeg hadde reist tilbake siden jeg ikke hadde vært der på lenge. På tide å begynne å komme dit oftere. Har hvertfall omtrent 1 mnd uten klausurer, så nå har jeg hvertfall litt mer tid.

I dag falt kjemi ut, så hadde bare til om med 6. stunde og ikke 9. som jeg normalerweise har på onsdager. I tillegg falt akrobatik ut siden 12. klasse hadde jahrgangstufeversammelung og begge lærerne var borte. Både han som normalt leder det, og han som var trener tidligere, og som nå har vært der i et par uker for å lære bort noen triks. Det var bare jeg og Clara, i tillegg til de små fra 6.klasse og oppover, så da dro vi heller hjem. Jeg var også en tur hos Ana, men måtte gå tildigere enn planlagt siden EF hadde ringt for 2. dagen på rad. Jutta viste ikke hva det gjaldt, men ho sa jeg skulle komme hjem siden de skulle ringe opp 10 min senere. Det viste seg å kun være en så liten ting som en spørreundersøkelse bestående av 4 (FIRE) spørsmål. Hvordan har du det så langt? Hvordan liker du deg i nærområdet/byen du bor i? Har du kontakt med IECen? Og hvordan går det med familien. Alt tok 2 min, og hadde vi visst det kun var en spørreundersøkelse kunne jeg like godt blitt værende hos Ana en stund til. Men da har vi hvertfall en god grunn til å ikke drøye det for lenge til neste gang jeg stikker dit, siden vi må se ferdig filmen vi ikke rakk å se ferdig. Die nackte Wahrheit heter den på tysk, men selv om vi så den på engelsk vet jeg ikke hva den heter på engelsk. Muligens er det the ugly truth eller noe i den duren. Hvertfall den med Katherine Heigl fra Grey's anatomy.

I morra blir også en hektisk dag, og siden jeg 2 dager på rad ikke har klart å våkne av alarmen på mobilen er det på tide å legge seg. Når Jutta banker på døra om morran når jeg ikke har stått opp innen halv 7, (normalt står jeg opp 10 på halv), er jeg totalt forvirra og bruker først et par minutter på å skjønne hvorfor det i det hele tatt banker på døra! Sånn går det når jeg ikke har hatt tid/lyst til å legge meg tidlig for å sove ut etter Berlin-turen.

Ingen kommentarer: