mandag 2. november 2009

I dag har jeg tegna blomster...

... i fysikk!
Hvordan skal jeg vite hva s= a/2 * t^2 står for? Eller hvor man skal sette inn tall og kvadratrøtter i s=1/2g * t^2 ? Det de skriver på tavla gir heller ingen mening, men jeg skriver det ned før jeg fortsetter på mine små kunsverk av noen kulepennfarga blomster som snart kunne fyllt et helt drivhus. Skal skrive klausur i Physik også, men ikke før om over en mnd, så drøyer torturen med å sitte timesvis å regne fram til et par dager før. Kunne ikke noen sagt meg på forhånd at fysikk var regning, og ikke bare å lære hva tyngdekraften var, hvem Newton var osv? Jeg har enda ikke klart å få med meg kalkulatoren til en fysikktime, siden når jeg titter på timeplanen og ser fysikk tar jeg automatisk kun med fysikkboka. Først her nede har jeg begynt å huske kalkulator til mattetimene, så ting går framover! Men matte og kalkulator er faktisk logisk, fysikk og kalkulator er ulogisk, så når jeg gikk 11 år på skolen før jeg lærte å ta med kalkulator til mattetimene, hvor lang tid tar det da før jeg lærer å ta den med til fysikken?
Kan jo like godt sette det opp på ekte, physikkisk(?) vis:

k = matte+logisk-physikk^2 +kvadratrot av ulogisk

Ingen kommentarer: