mandag 23. november 2009

Kekseknabbern

I helga var jeg på første treff hos områdekontakten min og spiste mye julekaker/julekjeks fra flere forskjellige land.

Her er bilde av oss 6 utvekslingsstudentene i området, og områdekontakten:

f.v. Carlos (Mexico), Nicole (Australia), Mella (Thailand), Solbey (Colombia), Volker (områdekontakt), Marie-Elisabeth (Canada) og meg.

Når andre skal ta bilde tar de 1 bilde, og alt jeg har er et uskarpt, dårlig bilde. Er kanskje ikke så rart laptopen min blir full etterhvert når jeg tar minst 1o bilder av alt for å være sikker på å få ett bra bilde, men er uansett bedre med flere bilder og minst et bra.

Var uansett en koslig samling med utvekslingsstudentene. Nicole reiser tilbake til Sydney i januar, men ellers blir alle her et helt år. Skulle gjerne pakka meg ned i kofferten hennes og tatt en liten svipptur til drømmelandet, men Tyskland er supert det også!

Til å begynne med var det visst bare meg og en til i området, men de andre har byttet familie og sted etterhvert, og endt opp i nærheten her.

...........................

Og, har fått en del spørsmål om utveksling i Tyskland og den tyske kulturen osv som jeg tenkte jeg svarer på en eller annen gang denne uka (en eller annen gang kommer også ordlista). Hvis det er noen som har noen flere spørsmål skriv de i kommentarfeltet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Spennande og interessant å lese bloggen din. Er in på omlag kvar dag. Dessutan legg du ut mange fine bilete:)))
Mamma til Ida

Anonym sa...

Maaaammaaa <3

Men du Pingvild, der er jo Mella frå Campen jo eller?

Ingvild sa...

Joda, er Mella fra camp : ) Ikke at jeg hadde klart å få med meg navnet hennes i løpet av campen, men fant fort ut at det var noe kjent med ho når vi traff hverandre : )