tirsdag 11. mai 2010

Es kommt ein Auto!

Og den bilen kommer om 2 dager! Skal bli deilig med besøk!

Og heldigvis kommer de med bil, og ikke med fly. Nå er gulvet mitt nemlig fullt av ting som skal tilbake:

Og der mangler eks vinterjakka mi, snowboardet og masse andre småting.

Innimellom bildesortering og opprydding bestemte jeg meg i går for å se filmen "Dear John". Har lenge sett traileren til "Das Leuchten der Stille" både på kino og på nettet, uten å vite at det var den samme som Dear John bare med tysk tittel. "Det stilles lys" kan det vel egentlig oversettes med, og det har jo absolutt ingen ting med den engelske tittelen Dear John å gjøre? Eller har jeg blitt så dårlig i engelsk iløpet av tiden her nede? Noen minutter uti filmen klarte jeg å koble at det var den samme, og selv om jeg egentlig hadde planlagt å se den på kino, endte det med at jeg så den ferdig.

Fredag var det tid for Katharinas bursdagsfest. Jeg dro dit 2 timer før det begynte for å hjelpe ho med å forberede litt av maten og for å lage Schlammboule-tingen som jeg også hadde på bursdagen min. Paderborn har en veldig negativ ting! Du kan kjøre nesten overalt med busser, men de går aldri i ring rundt byen, kun til og fra byen. Måtte da dra hjemmefra 16.50, og kjøre den halvtimen buss til PB, så vente 15-20 min på bussen til Salzkotten for å kjøre de siste 20 minuttene ut til Kathi. 1 time og 1 kvarter brukte jeg på strekningen som med bil tar rundt en halvtime. Det er upraktisk. Ble hverfal en supermorsom kveld, med supre folk fra trinnet, selv om jeg dagen etter var både trøtt og sliten etter å ha "stoppa vekkerklokka" kl 10, som viste seg å være en telefonsamtale istedenfor vekkerklokke. Er ikke alltid like lett å holde styr på ringetonen og vekkerklokkelyden så tidlig på morran, og var heller ikke første gangen jeg presterte å legge på fordi jeg trodde det var vekkerklokka.

På lørdag var jeg med Julia på kino, The Last Song, eller Mit dir an meiner Seite (Med deg ved min side) som den så fint er oversatt til på tysk. Har i løpet av 3 dager sett begge de nyeste Nicholas Sparks filmene. Fine filmer. Kanskje jeg burde lese noen av bøkene hans? Er jo ikke ellers kjent for å lese bøker, men akkuratt de bøkene må jo være av den typen jeg liker å lese. Enten krim hvor det må skje noe HELE tiden, for så fort det ikke skjer noe iløpet av noen sider legger jeg boka fra meg og kommer aldri videre. Enten krimbøker eller andre gripende bøker hvor det ikke går å legge boka fra seg.
Brukte først dagen på å hente bilder, kjøpe album og lime bilder. I bakgrunn var fotball på tven, og jeg fikk med første halvdelen og de første 3 målene i kampen mellom Hannover og Bochum (3:0 til Hannover) før jeg måtte dra innover til byen for å møte Julia. På melding fikk jeg sluttresultatet, og siden ingen ting hadde endra seg iløpet av de siste 45 minuttene av kampen vant Hannover og ble værende i 1. liga. På søndag leste jeg forresten en artikkel på vg.no (!) hvor det sto om Konan Ya som tidligere tydligvis spillte i Norge tidligere, og som nå spiller for Hannover. Eneste forskjellen er bare at han her nede heter Ya Konan. Hva som er riktig er jo et godt spørsmål.
(Og nei, jeg har ikke blitt helt fotballgal, siden jeg nå leste om fotball på vg, men når jeg på hovedsiden ser et bilde av Hannover t-skjorta, er jeg jo nødt til å sjekke opp hva norge skriver om tysk fotball)

Nå skal jeg lese litt til tyskklausuren jeg skal skrive i morra. Fikk først med meg forrige uke at det er nå vi skriver, så har ikke gjort veldig mye fram til nå. Men hva kan jeg jo lære når jeg får lov til å ha med notatene mine. Da trenger jeg jo ikke en gang å pugge oppspriften på en analyse. Og i morra kan jeg også pakke ned den hvite murklossen (tyskordboka)!
Når jeg har sett over tysken skal jeg lime inn de siste bildene som jeg henta i dag. 7 fulle album til nå, og mer skal det bli særlig når denne herligheten blir min på torsdag:

http://images4.pocket-lint.com/images/ss7Y/canon-ixus-210-digital-camera-0.jpg

3 kommentarer:

Mamma sa...

Hmmm, holder det med 1 bil? Jeg skjønner familiens skepsis. Ser nesten ut som om vi trenger tilhenger. Skjønner ihvertfall at vi må pakke lite. Vi gleder oss til torsdag kveld.

Astrid sa...

Halla :)
Du vet den at den gamle keeperen til hannover tok livet av seg? :((
det er ikke lenge sia heller..

synes det er morsomt at du er blitt en hooligan jeg :D

Ingvild sa...

Robert Enke, spiller nr 1, ja det vet jeg. Var på min første kamp i Hannover noen uker etterpå. Var rundt november mener jeg å huske.

Haha, gleder meg litt til WM begynner, tyskerne har allerede begynt hysteriet nå lenge før! Til og med i kinder maxi-sjokoladen finner man klistremerker med bilde av fotballspillere