onsdag 5. mai 2010

Dominoeffekten

Jeg har lært at det straffer seg å ta mange bilder. Siden jeg får besøk neste torsdag har jeg begynt å sortere bilder som skal printes ut, så jeg kan få sendt med både de framkalte bildene og de tomme albumene tilbake til Norge. På mandag brukte jeg hele ettermiddagen på å sortere ut ca 380 bilder. Da hadde jeg to måneder igjen av vinteren å sortere + camp. I tillegg var det mange av de beste bildene jeg hadde sortert ut som var ødelagt av et lite hode nederst i det ene hjørnet osv, og alt det måtte jo også klippes vekk før jeg kan sende de av sted til printing. Stress, slit og enda mer stress. Merker hvertfall jeg er superglad for at jeg fikk limt inn alle bilder fram til nyttårsaften (utenom camp) i løpet av de første ukene i januar. Hadde jeg måtte sortere 10 000 bilder nå hadde jeg klikka. Ja, bildene har nemlig nådd det skremmende antallet av 10 121 bilder. Ikke rart pcen sliter. Av 100 GB total lagring fyller bildene fra Tyskland opp over 25 av de, noe som bidrar til at jeg har 17 GB ledig. 500MB(!!) på c-disken. Blæ, må avinstallere noen programmer og slette noen bilder etterhvert før pcen går opp i flammer som resultat av overbelastning.

I går fikk jeg sendt avgårde de første 120 bildene, og i dag ser det ut som jeg kan få sendt av gårde de neste 200++. Fremdeles er bildene fra camp, og Hamelnturen i januar usortert. Resten må bare klippes til i tillegg til å småjusteres fordi kameraet begynner å vise store tegn på aldringsprosessen. Har brukt 3 hele ettermiddager på BILDER!

Jeg er forresten drittlei bilder akkuratt nå! (sånn for de som ikke skjønte det)

Ingen kommentarer: