søndag 2. mai 2010

6 : 1

Var som sagt i Hannover i helga, på min 2 fotballkamp. Først reiste Eva og jeg med toget til Hannover, med planer om å shoppe på stasjonen. Stasjoner har jo alltid åpent, samme om det er hverdag, søndag eller helligdag. 1. mai viste seg å være noe annet enn andre helligdager, så da gikk vi til Marschsee og satte oss ned i kanten i solsteken ved vannet og så på de som seila eller trådde rundt i tråbåter utpå der.
Etterpå stakk vi til stadioen, og så på fotballkamp. Forrige gang jeg var der skjedde ingen ting. Null mål, hverken til Hannover eller motstanderene, selv om Hannover spilte veldig bra. Denne gangen tok det kanskje 15 minutter, også falt første målet. Til Hannover. Noen nye minutter gikk, og det neste. Så kom det neste, og det neste, før det var halvtidspause. 4:0 til Hannover til pause. Stemningen i stadioen var super, og når resultatene fra de andre kampene i 1. ligaen kom opp på skjermene jubla folk når motstanderne til de andre lagene som står i fare for å stige ned i 2. ligaen scora. I andre spillhalvdel tok det heller ikke lang tid før det neste målet falt. 5:0. Så kom et mål fra motstanderne Mönchen-Gladbach, før kampens siste mål, nemlig nok et mål til Hannover. Var herlig å være på stadioen, siden været var supert, og stemninga var også super! 6:1 som sluttresultat er ikke noe å klage over. Det var så spennende at jeg faktisk følgte med hele tiden, istedenfor å sitte å lese reklameplakatene eller noe sånt siden fotball kan bli veldig kjedelig i lengden når det ikke skjer noe. Fansene var også kjempeglade siden Hannover som sagt var faretruende nær å stige ned i 2. liga, nå er det kun en kamp til denne sesongen, og muligeheten for at de blir værende i 1. liga har blitt betydelig større enn før helgas kamp. Før jeg kom til Tyskland var det helt egal om et lag tapte eller vant, det kunne ikke brydd meg mindre! Men nå... For å si det sånn, etter å ha opplevd stemninga i stadioen regner jeg med at jeg kommer til å følge litt med på neste helgs avgjørende kamp!

Marschsee:



Fotball:




Både været, og poengtavla var supre!

Og enda bedre ble det!

Ingen kommentarer: