torsdag 27. mai 2010

Byggmester Bob

Følte meg nesten som byggmester Bob da jeg var med til SB i dag. Det er en stor butikk som er for kunder med firmabevis eller noe i den duren. Der har de så og si alt i store pakninger, i tillegg til småting som eks deler til bygg-selv-ringen. Da må jo først alle mulige kombinasjoner av deler prøves ut, skrues sammen, og ryddes på plass igjen. Endte opp med enda noen fler deler ting ringen, og nå har jeg nok til å sette sammen ørten ulike ringer. Fargerike, sølv/gull, enkle, store eller små. Alt etter humør. Nå har jeg nok deler. Hadde bare tenkt å kjøpe 1-2 deler, men siden de var mye billigere enn inne i byen endte det med det dobbelte antall. Men, det er jo en kvalitetsring i motsettning til de som er å få kjøpt på H&M osv som faller fra hverandre når man ser stygt på de. I tillegg er den anderledes enn alle ringer jeg har sett i Norge.

Nå skal jeg lære matte til min aller, aller siste klausur her i Tyskland, og pakke ferdig til Berlin. Det er slutten av mai, noe som hjemme vil bety å begynne å nærme seg feriemodus. Antall årstimer i noen fag er oppnådd, og timeplanen blir tynnere og tynnere. Husker mai/juni i fjor var herlig, selv om det ofte føltes bortkasta å skulle komme på skolen for 2 timer pr dag. Her har jeg fortsatt 6 uker igjen på skolen, 3 uker lenger enn alle dere hjemme. Urettferdig. Alikavell er jeg allerede i feriemodus og er langt fra produktiv. Alt jeg må gjøre foregår i sneglefart. Til og med tiden fram mot ferien går med tempoet til en snegle. Må vel være det mest typiske vårtegnet, som i tillegg er uavhengig av deppeværet som er for tiden. Krysser fingrene for vint vær i helga.

Det var en gang da jeg var av den meningen at tiden i Tyskland gikk fortere enn den i Norge...

Ingen kommentarer: