fredag 18. desember 2009

Vi har alle blitt forvandlet til skorsteiner!

Under "out" på gradestokken står de fine tallene 131. Det kunne vært fine, varme 13,1 grader hvis det ikke hadde vært for at det står en minus forran, og det på bakken ute er hvitt! Snøen kom til Bad Lippspringe tilslutt, uheldigvis, og med snøen kom de fryktelige kuldegradene!
De kuldegradene er KALDE! Det fant vi ut da bussen var 20 min for sent etter sport, og vi alle sto der som noen isfigurer som blåste ut damprøyk hver gang vi pusta.



Værmeldinga ser også super ut!
http://www.wetteronline.de/cgi-bin/regframe?3&LANG=de&PLZ=33175&PLZN=Bad%20Lippspringe&PROG=citybild&PRG=citybild

Høyeste tempratur for i morgen: -8.

Så fint at jeg ikke har planer om å bewege meg ut av huset i morra! Istedenfor skal jeg spise pepperkakedeig og non stop til jeg sprekker, og bake pepperkaker og pepperkakehus til det klikker for meg! Pepperkakedeigen står allerede i kjøleskapet og venter, og det beste av alt er at den smaker akkuratt som mammas pepperkakedeig! Når vertsfamilien smakte på deigen sa det bare: Det smaker som jul!

I dag har vi kjøpt juletre, og jeg har nettopp hatt besøk av Kathrin, Julia og Maike (de jeg var på New Moon med). Film, latter, sing star med skikkelig tyske klassikere (se for dere noe alá SS Norske hits med Rune Rudberg og Sputnik på tysk) og gummigodteri i massevis!
Nå er jeg dødstrøtt, og er egentlig overaska over at jeg i det hele tatt våkna til morran i dag, og ikke minst at jeg ikke har blitt trøtt før nå. Eva og jeg kom nemlig på den lure ideen at vi skulle se Twilight i går kveld siden ho skulle se 2eren i dag, og når filmen var slutt var klokka halv 1. Vi hadde begge til første time, og måtte opp kvart over 6 begge to. Eneren var iallefall bedre enn 2eren, men ser den nok ikke mer enn den ene gangen!

3 kommentarer:

Anne sa...

Haha...du hast "bewege meg ut" geschrieben - deutsche Wörter in deinem norwegischen Text!! Das ist ein gutes Zeichern ;o)
Liebe Grüße aus der Bibliothek im SUUUUUPER kalten Mannheim!!

Mamma sa...

Ja, vi merket oss den, vi ser også stadig eksempler på tyske ord eller tysk/norske ordkombinasjoner (som "teoristunder") og tysk ordstilling - det lover virkelig godt. Nå gleder vi oss til å se bilder av pepperkakehuset - her hjemme blir det ikke noe hus i år.

synne-marie sa...

Her er det like kaldt og fint! Jeg er bare superglad for hvit jul for en gangs skyld :)
Har forresten en pakke liggende her hjemme jeg skal sende i løpet av de 2 neste dagene, så den kommer ikke frem FØR jul, men den kommer i alle fall;) snart..du kjenner jo meg. haha
KOS deg med jula i Tyskland, stooooooor klem Synne :-)