mandag 21. desember 2009

Min aller første 1!

Jeg er superfornøyd! I dag fikk vi tilbake både historie og physik, og det gikk mye bedre enn forventa. I historie fikk jeg forrige gang kun en kommentar om at læreren syntes jeg hadde gjort bedre enn ho hadde forventa. Når vi fikk tilbake klausuren i dag hadde jeg ikke forventet at det jeg hadde skrevet holdt til annet enn en kommentar slik som sist, men jo! For det første hadde ho skrevet at det var store forbedringer siden sist, så en lang kommentar om hva jeg hadde fått med og hva som manglet osv, før det under sto "befriedigend". Her har de 3 ulike måter å uttrykke karakterene på, og hvis jeg har forstått det helt riktig er det sånn:

Det vil si jeg fikk en tysk glatt 3er (norsk karrakter 4!) på historieklausuren! Selv om jeg ikke hadde rukket å begynne på oppgave 3, og i tillegg hadde formulert deler av analysen osv litt knapt i forhold til de andre fikk jeg 3 er fordi jeg hadde fått med så mange av de ulike viktige punktene vi måtte ha med i del 1 og 2 til at det holdt til en 3er. Nok en gang, jeg er superfornøyd! Og som ikke det var nok fikk vi også igjen physikklausuren!

I kurset var det mange 1ere, rettere sagt tre 1+, en glatt 1er og seks 1-. I tillegg et par 2ere, 3ere osv. Jeg håpa på å være minst blandt de med 2er, men da ho ga meg klausuren min tilbake begynte ho å legge ut om hvor overasket ho var over at jeg hadde klart et så bra resultat når det i tillegg var på tysk, og at det gleda ho at jeg hadde fått det til osv. Forran hele klassen! Helt serriøst, jeg som ikke hadde peiling på fysikkformler og sånn shit 2 dager før prøva fikk, etter å ha brukt en hel helg på formelregning, karakteren "sehr gut (plus)". 1+ i tallkarakter, 15 i poengkarakter, 6+ i norske karakterer! Jihoo! Nå kan ferien komme!

Skriver om den iskalde pepperkakebakehelga senere, men akkuratt nå skal jeg heller lese videre i Appelsinpiken av Jostein Gaarder som jeg fant på tysk i bokhylla her på rommet! Begynte i sta, er allerede på side 65. Her går det unna! Er ikke mange bøker jeg gidder lese mer enn de 10 første sidene i, men Appelsinpiken/das Orangenmädchen... vel, den er et av de få unntaka!

4 kommentarer:

Mamma sa...

Fantastisk!! Nå løsner det visst ordentlig! Gratulerer!

Ida sa...

Å veit du pingvild, blir like glad på dine vegner som om det skulle ha vore eg sjølv som fekk dei karakterane :D - Hoppa i taket kvar gong eg i det heile tatt får ein karakter eg. trur ikkje folk kan forestille seg kor flott det fakktisk er å bare få eit par poeng :D
så GRATULERER SÅ KJEMPE KJEMPE MASSE SNUPPA <3

Ida sin mamma sa...

Ynskjer deg ei riktig god (og annerleis)jul:))

tina craigen sa...

Hei, jeg tenker på og ta et år i utlandet. men vett ikke om jeg vil til usa, storbritania eller tyskland. Jeg har familie i storbritania og venner i tyskland. men jeg har ingen kunnskaper i tysk. Var du god i tysk?
Jeg kan jo lære meg det grunnleggende.
Hilsen tina :)