fredag 11. desember 2009

Livet er herlig!

Er kjekt å ha en vertssøster på samme skole som får med seg beskjeder som blir gitt når jeg ikke er der! I dag før sport stressa jeg utrolig for å rekke bussen inn til Paderborn. Jeg var allerede nesten 5 minutter for sent ute da jeg fant ut at jeg holdt på å glemme både badmintonschlägern (den slåtingen til badminton) og ballen, og måtte løpe opp trappa til rommet for å finne den. Så ble det å hive seg ut døra, låse og begynne småspurten til bussen som ifølge kjøreplanen skulle være på bussstoppen 3min senere (noe som vil si det var 5 minutter senere enn det burde vært), og på denne tiden av døgnet, utenom rushtrafikken, er den alltid omtrent punktlig! Da jeg halveis til bussstoppen skulle sjekke hvor lang tid jeg hadde igjen, så jeg at jeg hadde fått 2 meldinger av Eva, den første om at det var mulig sport fallt ut, og den siste meldingen slutta supert: komm nicht zur schule! Haha, jeg har hatt 2 timer skole i dag, 2 timer matteklausur som gikk rett... ja... vel, skal la være å gi mer detaljerte opplysninger der hvertfall! Bra gikk det hvertfall ikke! Nå sitter jeg egentlig her med den følelsen at jeg har vært lenge nok oppe etter skolen, og er egentlig bare veldig klar for å legge meg. Heller litt døgnforvirring enn skole.

Så sitter jeg å søker opp litt julesanger på youtube:


Julemorgensangen = Jul og julestemning


Blåfjell - Hva skjer hvis du og jeg blir venner.


Jul i Blåfjell-sangen!! Er det noe som gir julesteming er det den sangen! Amalies jul har jeg ikke sett på maaaange, maaange år, så er liksom ikke så typisk jul som blåfjell, men å se Amalies jul og i tillegg høre blåfjellsangene er en super kombinasjon! På onsdag var Amalies jul-episoden med pepperkakedeigen, min yndlingsepisode. Har glemt omtrent alle episodene, og når jeg ser de husker jeg bare å ha sett brøkdeler av episodene. Med pepperkakedeig-episoden er det noe helt annet, den huska jeg nesten utenatt. Jeg vet ikke hvorfor, men den episoden har jeg av en eller annen grunn merka meg, og den er det jeg forbinner med kalenderen. Nissejenta, gartnerens grønne moped, kråka, godnattasangen og pepperkakeepisoden er ting jeg huska godt. Hvorfor serien het Amalies jul hadde jeg glemt, og det var på tide å endelig se serien igjen, selv om jeg noen dager glemmer å se den, og heller må kjøre julekalendermaraton når det har hopa seg opp for mange episoder.

Så har jeg funnet ut at den episoden med Snekker Andersen som alltid kommer på barnetv på julaften, ligger på youtube!!! Nå vet jeg hva jeg skal se i jula hvertfall! Når pinnekjøttet kommer i posten, snekker Andersen ligger på internett og pepperkakehuset blir bakt tror jeg det skal bli ordentlig jul til tross for manglende risnøtter og lasagne på julaften.

Ingen kommentarer: