tirsdag 6. april 2010

Düsseldorf i form av x-antall ord og 16 bilder

I går brukte vi for det meste dagen på å vandre rundt i Düsseldorf (etter at Ida endelig hadde kommet seg til Düsseldorf). Mens jeg sitter i fred å ro og spiser frokost høre jeg telefonen oppe ringe. Før jeg rekker å få somla meg opp har jeg 3 ubesvarte anrop fra Ida, som tilslutt kan fortelle at toget hennes kjørte i rettning Ddorf uten ho. Mens vi venta rakk vi å svi av litt penger på Starbucks, og finne riktig S-bahn holdestasjon til hotellet. Vi viste vi hadde gratis internett på hotellet og at vi kunne sjekke ut siste detaljer på kartet der. Det vi glemte var at for å få komme på internett for å søke opp adressa på google maps måtte vi jo finne fram til hotellet først. MIST! Etter en halvtimes leting på banenettoversikten fant vi endelig haltestellet blandt utallige både store og små buss/u-bahn/s-bahnstopper, og etterhvert også hotellet.

Vi brukte dagen på å sjekke ut mine yndlingshus (de sjeve husa som er like sjeve som om jeg skulle ha bygd de selv), fernsehtårnet og deler av gamlebyen, spiste döner til vi holdt på å sprekke og lata oss på hotellrommet. I dag starta vi dagen med å krangle med billettautomaten på S-bahnen på vei fra hotellet. Siden vi trengte både dagsbillett i Düsseldorf og Köln i tilleg til turen mellom Düsseldorf og Köln kjøpte vi en såkalt NRW-ticket. Problemet var bare at automaten kun tok mynt, og når man skal betale 35€ med 50cent/1€ og 2€ sier det seg selv at det tar tid. Vi var nesten framme på stasjonen hvor vi skulle av, og hadde 1 € igjen å legge på, da automaten finner ut at den skal leke spillemaskin som spytter ut gevinster. Brått kom nemlig alle myntene tilbake i retur, noe som endte med at vi aldri fikk kjøpt billetten der. På bahnhof kunne vi hvertfall få kjøpt dagsbilletten siden maskinen kunne strekke seg til å ta imot 10€s sedler. Etterpå var vi på filmmuseet, før vi reste til Köln og sjekket inn på der. Ida hadde også fått for seg at Bonn var verdt å vie et besøk når vi først var i gang, og allikavell hadde billetten for toget. Dagen endte da med både Düsseldorf, Köln og Bonn. Ikke bare 2, men 3 fluer i en smekk.

DÜSSELDORF


Patriotic?

Königsallee

Rådhuset



Landestag(?) Som fylkestinget, bare for bundesland tror jeg






Diggbare hus


18 grader og sommerfølelse på brygga!



HEAVEN:




Bilder fra Bonn kommer senere. . . . . . . .

1 kommentar:

Anonym sa...

Hvilket nettside kjøpte du biletten din ? :)