tirsdag 19. januar 2010

Og nå har oppdrag "Ingvild gjør tyske veier utrygge" begynt!

Nå går det rundt i hodet! Vikeplikt, kreisverkehr, blinke og gire! I går de 2 første kjøretimene, i dag enda 2 nye, før rett på 1,5 timer trafikksteori! Heldigvis lider ikke fahrschulebilen av sterke depresjoner og selvmordstanker, i motsettning til bilen vår hjemme som mer enn gjerne bidro til frivillig kvelning osv. Hadde gruet meg til kjøretimer leeeenge, og gadd heller ikke ta lappen i Norge, for der må man jo også ut med kjørelærer. "Kjøre"(kløne) bil med en total fremmed kjørelærer som kan det med å kjøre bil supergodt, og du sitter der som et spørsmålstegn og føler deg som en idiot. Heldigvis har jeg samme kjørelærer som teorilærer, noe som er supert siden han lærer bort på en måte det går ann å lære av. Hvem hadde trodd jeg noen gang skulle glede meg til neste kjøretime? Jeg som syntes bilkjøring var stink kjedelig! Det er jo nesten morsomt!

Jeg lider av søvnmangel, øynene klapper sammen, og jeg må begynne å pakke. I morra stikker vi etter 5 time til Bad Driburg, en liten by/ort/dorf/irgendwas(?) med akrobatik AG, og da slipper jeg skolen fram til fredag for å slækken med akrogjengen siden vi ikke har en oppføring vi må øve til.

Som jeg ville sagt det på tysk, Norge er BESCHEUERT! Jeg er jente, skal absolutt ikke til militæret, og alikavell sender de ut brev om at jeg må fylle ut sesjonsshit! Det er både sløsing med papir til brevet, og ikke minst strøm for å holde serverene i gang så jeg får fyllt ut de unødvendige spørsmålene. Håper de tar hintet når det på spørsmål om jeg kunne tenke meg militærtjeneste er krysset ut svaralternativ på at det vil jeg ikke i det hele tatt, eller om hva jeg kunne tenke meg av militærsted (marine++)+ lignende spørsmål er avkrysset "vet ikke". Synd jeg ikke har både 5 brukkede bein, astma og påvist allergi for sesjon. De kan bare spare seg bryet med å sende ut mer papirer. Når begynte de med sånn tull med jenter og sesjon? Millitær har jo alltid vært frivillig for jenter!

---

Ble sittende å snakke med en i musiktimen i dag, og han kunne fortelle at han hadde vært i Norge i fjor sommer, på kanotur oppover mot Elverum. Han fortalte om drittvær, politiredningsaksjon og det som var. Siden han er av de som kan ha det med å overdrive en liten smule hadde jeg først litt problemer med å tro på det i begynnelsen. Måtte le når han fortalte om den "totalt uproblematiske" kanoturen i Norge. Det hele begynte nemlig med at han skulle forklare at nordmenn var så mye mer gjestfrie enn tyskere (som nordmann vil jeg vel si tyskere er generelt mer gjestfrie men), og skulle fortelle hva som førte til at de ble invitert inn hos noen nordmenn på kakao. Det hele førte til landsdekkende nyhetsoppslag, både i norge og her.

For eksempel her er deler av historien:

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hedmark_og_oppland/1.6710087

Det er han med redningsvesten på øverste bildet (også på bildene tyskkurstreffet). Flere timer sto de i vann på samme plassen fordi det var for farlig å prøve å flytte seg fra det nogelunde tryge stedet de hadde kommet til, men tilbake til Norge på kanopadling, ja det skal han, selv om han syntes maten var overdrevent dyr! Er overaska over hvor norgesfrelste mange av tyskerne faktisk er.

Ingen kommentarer: