mandag 25. januar 2010

Det 6. januarinnlegget!

Onsdag til fredag var jeg i Bad Driburg med akrobatik AG. Vi bygde mange forskjellige pyramider og når vi ikke gjorde det gikk tia egentlig med til å nyte at vi slapp 2,5 skoledager. Denne uka er også minst like kul som forrige, siden det er masse styr med zeugnis og karakterer ogsånn. I dag og i morra har lærerene karakterkonferranse, og undervisningen faller ut etter 4. time. I dag hadde jeg til 4. time, tirsdager har jeg alltid 3.-4. frei, og da har jeg bare 2 timer! Og i dag fikk jeg tilfeldigvis høre at vi på fredag også ikke har undervisning etter 4. time da heller fordi vi får karaktertingen eller noe, og da har jeg også 3.-4. frei! Sånt liker vi!

Bilder fra akrofahrt kommer senere.

På fredagen skulle vi ta bussen hjemover, og sto 10-15 min ute i kulda og venta på bussen. Når bussen endelig kommer stopper busssjåføren nølende, og sier at nei, oss hadde han ikke plass til, før han kjører videre. Og når kjører neste buss?! 2 timer senere. Fantastisk. Er ikke veldig overaskende at busssjåføren var så teit som han var, fordi bussene til Bad Driburg er samme bussselskap (og samme busssjåfører) som til Bad Lippspringe, og busslinje 450 til Bad Lippspringe er jo blandt de 10 dårligste i hele Tyskland.

Når vi kom hjem var jeg først så trøtt at jeg sov ganske kort, ETTER å ha drukket kaffe. På kvelden dro vi til Evas patenonkel og lagde tysk mat. Han er veldig flink til å lage mat, og har begynt å gi oss et lite kokekurs, og på fredag lagde vi tyske Knödelting, rinderullade, sitronis ++.
Når klokka begynte å nærme seg halv tolv drakk vi espresso, og jeg som normalt blir våken av kaffe sovna iløpet av 5 minutter når vi i 12-tiden fikk somla oss hjemover.

I går var jeg en tur i byen med Julia, Maike og Kathrin, og drakk kakao og var på kino. Küss den Frosch (kyss frosken) tror jeg filmen heter, hvertfall en søt disneyfilm. Etterpå dro jeg rett til Laura og snakka og så på film. Føler ting begynner å gå mye bedre for tia. I begynnelsen var det lite å finne på, vanskelig å bli godt kjent med folk annet enn å bare snakke i friminuttene, og det å finne på med noen på fritia var også ofte vanskelig å få til. Det er hærlig hvordan alt bare går bedre og bedre for hver dag som går, og jeg begynner å finne venner de jeg vet jeg kommer til å holde kontakten med også når jeg reiser tilbake : )

Nå blir jeg straks henta av kjørelæreren, så da blir det ut på glatta. Blæ. Våkna til et tykt lag snø overalt. Jaja, siden kjøring på falsk is ikke er krav her nede, er det jo egentlig ganske greit å få kjøretime med øvelse i å kjøre når det er snø og litt glatt! Men 3.kjøretime på snø er kanskje ikke helt ideelt!

Slenger med de nye yndlingssangene mine. Det er herlig å sitte på bussen på morran med fine, rolige sanger som disse:

Miriam Stockley - Perfect Day


Noen som husker hva barnetvserien denne sangen kommer fra heter? Den med ho gamle dama som skrev brev, før ho fortalte en historie om noen mus/rotter/frosker(?). Har irritert meg i mange år at jeg ikke finner ut av det, men nå har jeg hvertfall funnet sangen!

Secret Garden - Nocturne

Ingen kommentarer: