lørdag 30. januar 2010

Die Farm!

I morra begynner den tyske varianten av Farmen, og det kuleste er at det er spilt inn HJEMME! Hjemme i Norge, rett utafor Halden, på Bøenseter i Aremark! Haha, nå blir det tvtitting 10 søndager framover! Husker jeg leste i HA en eller annen gang i fjor at det var under vurdering osv, men hørte aldri noe mer til det. I stad så jeg en reklame på tv, og det var noe kjent med stedet som var vist, og når i tillegg: "Die Farm" kom opp med store bokstaver på skjermen forsto jeg sammenhengen. Det mest geniale med alt er skildringen i tv-programbladet vårt; "in der Wildnis Norwegens"! Kanskje derfor jeg til nå ikke har klart å finne ut på de tyske nettsidene nøyaktig hvor i Norge det spilles inn, annet enn at den ligger "langt vekk fra all sivilasjon". De kan jo ikke avsløre at det ikke er timesvis til nærmeste by, sondern 20min(?) inn til Halden.

Den tyske traileren/forklaringen på Die Farm:
http://www.rtl.de/cms/unterhaltung/die-farm/die-farm-show-uebersicht/rtl-die-farm-konzept.html

Må le av hvordan de i begynnelsen beskriver Norge! Og hva med at de brått begynner med "fairytale" midt inni videoen?
Tyske realityserier er virkelig noe annet en norsk. Så på DSDS (Deutschland sucht den Superstar/tyske idol) i sta, og det er KUN de merkeligste mennesker som slipper gjennom, og det er bare masse zicking mellom deltakerne. Ser jo ikke ut som farmen blir noe bedre sånn de begynner å slenge dritt og gå løs på hverandre allerede i den første introvideoen. Og når de aller fleste tyskere ikke er vandt til noen form for hytteliv blir det nok ekstra morsomt å se på. Kjenner jeg tysk tv så godt som jeg innbiller meg blir det genialt når de plasserer en haug bitchy deltakere som tror uberørt natur vil si blomstene i beddet på terassen, på en gammel gård som Bøensæter. Bare reaksjonen da jeg her fortalte om hytta på en holme uten hverken vann eller annen strøm en den man får fra et lite solcellepanel var til å le av! Jeg gleder meg hvertfall til i morra kveld!

1 kommentar:

Mamma sa...

Skal man komme fra Bøensætre til Halden på 20 min må man kjøre etter tyske fartsgrenser og det går neppe bra på Villmarksveien (som riksveien faktisk heter), men på 45 min er man der, og at man kjører gjennom et tettsted til på veien til Halden er fort gjort å overse. Er nok også godt at deltagerne slapp å være der i vinter, i Aremark har det noen steder vært under -30 grader i januar. Gleder meg til å se en episode. Ulv i introduksjonen er ikke helt på jordet, selv om den nok ikke utgjør noen trussel for deltagerne - man har tom. sett ulv/spor ved Brekke, Veggesdal/ Torpedal, Store Erte m.m. i høst/vinter.