søndag 11. juli 2010

Vaaaarmt...

Fredag hadde jeg min aller siste engelsktime! Det trodde jeg jo egentlig i fjor også, før jeg visste at man måtte ta engelsk her nede. Men nå har jeg aldri mer engelsktimer. I Norge glemmer man jo heller ikke engelsk så lett, siden ingen ting er dubba.
I tillegg hadde jeg"sport". De 2 andre sportkursene som har sport samtidig måtte ha sport, mens vi gikk og kjøpte is, og satte oss ned på gresset nede ved Pader-Quelle. Der kunne vi stikke beina ned i kildevannet, og det var ISKALDT. Med 35-36 grader i lufta, var det deilig med så kaldt vann at man nesten fikk krampe. 5 sekunder var vel det lengste noen klarte å holde beina nedi vannet, og da var man avkjølt de neste 5 minuttene.
På kvelden kom Melanie en tur, vi stakk i Freibad og etterpå grilla vi, og så film i kjelleren. I kjelleren er det bare rundt 21-22grader, og da filmen begynte å nærme seg slutten etter 1,5 time, satt vi begge å frøs fordi det var så kaldt. Samtidig måtte vi bare nyte at vi faktisk hadde muligheten til å fryse også. Den muligheten har man ikke ofte for tia. På kvelden er det nemlig sjeldent kaldere enn 25 grader, og på morran når vi venter på skolebussen, nærmere 20 grader.

I går kveld var jeg hos Melanie for å se på fotball. For tiden er det jo 35 grader ute, så jeg hadde frykta bussturen dit. For å slippe 10-15 minutter busskjøring, tok jeg sykkelen og sykla til Marienloh (ca 5km unna?), og tok bussen derfra. Derfra går det nemlig en sammenhengende busslinje til Wewer. I Paderborn er det 2 forskjellige bussselskaper. BBH (Bad Lippspringe +++) og PaderSprinter. Til Wewer er det PaderSprinter istedenfor. Jeg er vant til forferdelige bussturer til og fra skolen, men da jeg gikk inn på bussen, kjente jeg med en gang den kalde lufta fra airconditionen! PaderSprinter har aircondition!! De 35-40minuttene busskjøring ble brått ikke så ille lenger. Hos Melanie så vi fotball, Tyskland - Uruguay. Egentlig hadde vi jo ikke trengt å se på, Paul hadde jo allerede fortalt at Tyskland skulle vinne, noe som også stemte. Når jeg reiste tilbake på kvelden, var det fortsatt 29 grader ute. Klokka 1 i natt hadde det krøpet "ned" til 27,9 grader!


Tanja, Melanie, Nora og Britta.

Britta-Indianer og Melanie-Cowboy

Meg og Melanie

Nå har jeg nettopp kommet tilbake fra Freibad. Var der i litt over en time med Eva. Ute er det jo umenskelig varmt, så stort annet er det for varmt til å gjøre for tia. Om en time skal vi også se på fotball, WM-finale mellom Spania og Nederland. Det blir siste fotballkampen jeg ser her i Tyskland for denne gang. Blir sikkert også den siste fotballkampen på kjempelenge, siden jeg tviler på at jeg kommer til å sette meg ned forran tven hjemme for å se på en eller annen random fotballkamp.

I morra har jeg 2 timer historie, også fri resten av dagen. Og da er det også helt slutt på normale skoledager!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kaaaldt! 9 grader og jevnt regnvær i Vaksvika i dag. Samme temp og regnbyger i går. Dagen før der hadde vi 27 grader og dagen før der 9 grader. Ikke lett å få mala hytta nei. Men vi er jo heldige som kan fyre i peisen og ta på fleece-jakke.