fredag 16. juli 2010

Avskjed med herlige venninner

I går hadde jeg 11 venninne over på avskjedsfest/jentekveld. Plutselig kommer et par av de ut med en bilderamme, og sier vi må ta et gruppebilde. Så fikk jeg en ramme, hvor alle som var der hadde skrevet navnene sine rundt kanten, og i midten, hvor bildet skal være, sto det at det der var plass til et gruppebilde. Det perfekte minnet! Er så glad jeg reiste for et helt år, mange av de herlige jentene har jeg først blitt godt kjent med det siste halve året. Nå skal jeg snart stikke til Schlecker for å printe bildet!

bak: Maike, Kathrin, Hannah, Katharina, Melanie, Corinna, meg, Julia, Laura og Sanna.
foran: Britta, Eva og Jannica.


I tillegg hadde Julia, Maike, Kathrin og Corinna satt sammen en kurv, pynta med masse tyske flagg. På mange av flaggene hadde de skrevet masse koslige ting, og i kurven var små ting som skulle minne meg på alt vi hadde gjort sammen. Et armbånd til å feste sånne små ting på, små ting (charms?) som minner om ting vi har gjort sammen (eks. is = isbutikken nå som det er så varmt, kringle/brezel = baking osv), i tillegg til fotballviskelær + blyant siden vi har sett fotball sammen, stjerneskudd = nyttårsaften og mange, mange andre småting. De er herlige alle sammen. Jeg vet også at veggen min hjemme kommer til å bli dekorert med alle de tyske flaggene de hadde skrevet på.

Heldigvis måtte jeg bare si hade til noen av de, de aller fleste ser jeg igjen en av de siste dagene her, på Libori her i Paderborn. Det er Tysklands 8. største folkefest. Forran på den lista er eks Oktoberfest, Cannstatter Wasen osv. Valgte hjemreisedato bevist, nettopp fordi jeg ville få med meg litt av Libori, også er det jo en perfekt, siste mulighet til å finne på noe med venninner.

Om et par timer bærer det avsted til Mannheim for å besøke Anne. Krysser fingrene for at toget har fungerende klimaannlegg. Vet ikke om man har hørt om det i Norge, men for ikke lenge siden falt klimaannlegget i et tog her i Tyskland ut, det ble over 50grader inne på toget, mange elever på klassetur ble sendt til sykehuset med heteslag, folk slo i stykker vinduene med nødhammer for å få luft osv.

Ingen kommentarer: