lørdag 14. februar 2009

Tut og kjør

Nå sitter jeg her 1 time før vi drar, mer eller mindre stressa når det kommer til alt som må pakkes ned i siste liten, og det å ha et lavest antall kg i bagasjen.
Solveig har for lengst fraskrevet seg alt ansvar når det kommer til tog/buss/fly. Det kan jo bare jeg ordne, ikke sant? Først starter vi i Halden, med tog til Gøteborg. Ingen bekymringer så langt, men det blir verre når vi i Gøteborg skal bytte til flybussen og sørge for å ikke havne på hovedflyplassen. Så skal vi sjekke inn bagasje, komme oss gjennom sikkerhetskontrollene og finne riktig gate. Forhåpentligvis stemmer min hukommelse fra London-turen i påska i fjor, og isåfall skal det bare være en avgangshall. Krysser fingrene, siden jeg nå ikke bare har ansvar for meg selv, men også den lille søstra mi på hele 14 år.

Mamma står akkurat nå i telefonen med de vi skal til, og jeg må si jeg blir en smule skeptisk. Forstår tålig hva mamma sier, men tanken på at de snakker både fortere og med et sterkt innslag av schwäbisch gjør meg sjeleglad for at de ikke er som mange mange andre tyskere. De her liker faktisk å prate engelsk ; )

Ingen kommentarer: