fredag 6. februar 2009

ingvild, 8 Tage noch : )

Jeg har egentlig aldri vært særlig stor fan av feltet "skriv din personlige melding" på msn, men den siste tiden har jeg begynt å bli ganske glad i nettopp dette feltet. Min gode venninne Demelza holder nemlig nedtelling fram mot den dagen jeg og Solveig kommer på et etterlengtet besøk til Gerlingen, i nærheten av Stuttgart. I skrivende stund står det; ”ingvild, 8 Tage noch : )”, noe som betyr at det ikke er mer enn 8 små dager til jeg igjen setter mine bein på tysk jord, ganske nøyaktig 1 år og 11 måneder siden sist.

Her er noen bilder fra hele gjengen fra Tyskland var på besøk i sommer:


Vi planlegger begge å slå på stortromma når det kommer til shopping, og etter måneder med en sparekonto på fetekur og en eurokurs som i dag har krøpet ned i 8.78 kan jeg ikke annet enn å glede meg.
Noe av det jeg planlegger å kjøpe er tyske filmer for å få litt øvelse i å forstå språket før jeg reiser ned for et år, og også barnebøker alá leseløvebøkene. Sist jeg var der kjøpte jeg ”die spur führt zum piratenschiff , en bok jeg enda bare skjønner deler av handlingen i. Vel, den er beregnet fra 6 år og oppover, og når Valerian på 9 år hadde en hel bunke med den bokserien jeg kunne få siden han syntes de var for lette begynner jeg å bli litt skeptisk til hvordan jeg skal klare å følge med i vanskelige fag som kjemi og fysikk osv, jeg som ikke en gang forstår det på norsk.

Når det kommer til utvekslingsåret har jeg nettopp mottatt certificate of health med bekreftelse på at jeg verken lider av tuberkulose, epilepsi eller andre morsomheter, og jeg har i følge legen en excellent helse. Når vi først er inne på legetimen må jeg smile når jeg tenker på alle de gangene opp gjennom årene vi har prøvd å få refleksen i kneet til å funke, uten hell, så kommer legen med en bankesak, og opp spretter beinet på første forsøk. Så hadde jeg visst reflekser i beina jeg også!
Nå må jeg bare sende inn alle papirene, akseptere plassen og betale 1. og 2. delbetaling. Jeg kan se for meg sparekontoen skrumpe sakte men sikkert inn til størrelse med en liten rosin.

Ida
, som også reiser med EF neste år har allerede begynt nedtellingen, og med utgangspunkt i avreise 1. august er tallet nå nede på 176 dager. Avreisen blir i år ikke før ca. 8. august til camp i München, så det er hele 184 dager igjen! Kanskje jeg skal skaffe meg en kalenderbok og begynne å rive av et datoark for hver dag som går?

Får se om jeg får skrevet noe i løpet av de 5 dagene jeg er i Tyskland, siden jeg ikke er noen stor fan av det tyske tastaturet med alle sine rare plassering av bokstavene.

6 kommentarer:

STINE sa...

Tiden kommer til å gå fort, jeg reiser om 150 dager! Helt sjukt!, kunne egentlig tenkt meg å reise litt senere i sommerferien så jeg kunne tjent mer penger, men greit nok :P

Ha en fin tur i Stuttgard, blir nok artig

Lene sa...

Hahaha, Sauda dialekt er digg det ja ;P

Så kjekt at du skal dra helt sikkert nå da! :D

Bare å følge med på bloggen min så kanskje du får noen tips ;P

Du kan også godt linke meg hvis du vil ;)

Anonym sa...

Hei Ingvild:)

Det er en bildeutfordring som driver å går mellom utvekslingsblogger og nå utfordrer jeg deg :) Du bestemmer helt selv om du tar utfordringen eller ikke. Den ligger inne på bloggen min:)

www.jonsbj.wordpress.com

Ane Kine sa...

Åå ja! Jeg hater det tastaturet =S

Anonym sa...

heluu...tenkte bare eg skulle seie fra at eg har skifta blogg. www.idaityskland.blogg.no

:)

Lene sa...

Haha, e ikke bare lett nei! :P
Ska linka deg og, må bare få fiksa litt på den listå mi før eg gjør det... :P
Du kan trøkka på sånn følg denne bloggen opplegg og på bloggen min, hvis du vil gjør det litt enklare for deg sjøl ^^

Men ska se du får teken på tysken vettu^^ Når du komme der så går d jo ikke på aent enn tysk ^^
Ska du på campen btw?