søndag 21. mars 2010

Oppskriften på et dumt brød!

Det blir vår...

... og det er herlig! På torsdag var det 16 grader og sol, i dag og i går litt kaldere og småregn av og til, men når kjørelæreren min iløpet av kjøretimen jeg hadde i går, skulle lære meg hva som er hva i virvaret av bokser, tanker og ledninger i motorrommet, var det ikke kaldere enn at en genser med halvlange armer var nok til å ikke fryse iløpet av de 10 minuttene ute.

For et par uker siden så det sånn ut:




Nå ser det sånn ut:





Fredag var vi på saunakveld hos Sanna. Det var oss 5 på min alder som var i Bad Driburg med akrobatik AGen i januar (Sanna, Eva, Clara, Anne og meg). Siden vi var i bastua i Bad Driburg fant vi ut at vi skulle ta en ny kveld hos Sanna fordi ho har bastue i kjelleren. Sanna som er vegetarianer hadde lagd maten, og jeg som vanligvis liker det aller meste, har funnet ut at tofu (?), kjøtterstattning, ikke er helt min greie. Ellers var det en kjempekoslig kveld, med kjempekoslige folk.

I går var vi på en fest i Marienloh (nabotettstedet som ligger mellom Bad Lippspringe og Paderborn). Vanligvis er det 16 års grense på offentlige fester/disko/arrangementer, og etter kl tolv hiver de ut alle under 18. I går var det 18års grense for å i det hele tatt komme inn, og det å bare vise legitimasjon og slippe rett inn er herlig. Gleder meg bare til å få tatt lappen så jeg slipper slepe rundt på passet. På visakortet har jeg nemlig 8.klassebildet, og selv om jeg fortsatt er meg selv, bare i en 4 år eldre versjon, tar jeg ikke sjangsen på at vaktene klarer å finne den 2% store likheten fra den gang, som jeg når jeg ser på bildet egentlig selv sliter med å finne.
Der var vi til mellom halv 3 og tre, når beina gjorde så vondt etter høye hæler at vi ikke orka stå oppreist mer (lenge leve dumheten! Lærer nok aldri at høye sko ikke er behagelig i lengden) Klokka 4 var vi hvertfall hjemme, etter å ha slete oss de 4 kilometerne fra Marienloh og hjem, forsatt MED høye hæler, fordi vi ikke gadd å vente en time på neste nattbuss. At det kun er 4km som google maps vil ha oss til å tro tviler jeg på! Og når jeg kjenner på hvordan føttene fortsatt gjør vondt, tviler jeg enda mer.

Og tilbake til overskriften;
Overskriften sier vel egentlig det meste. Jeg har i det siste blitt dum som et brød. Ting som var superenkelt før er ting jeg ikke klarer lenger. Engelsken i på onsdag gikk akkuratt som forventa, eller rett i dass for å si det pent. Med 3 forferdelige klausurer etter hverandre, før en matteklausur som overraskende nok gikk ganske bra, og med historie i morra om de engelske revolutionene har ikke lysten på å lære enda mer vært helt på topp. En dårlig klausur fra eller til er det samme. Om 4/5 klausurer er dårlige eller 3/5, vel det er EGAL!
Det er så mys stress for tia. Det å føle seg dum som et brød er ikke vanskelig. Bare bland stress, 5 klausurer iløpet av 2 uker, teoriprøve, og manglende ferie i et allerede overarbeida hode, og la det bli der en stund, samtidig som man litt etter litt fyller på med uintressante faktaer som må læres. Tilslutt har man fått et dumt brød/aka meg i den tilstanden jeg for øyeblikket befinner meg.
Til fredag får vi endelig ferie, og da bærer det avsted til Sveits!! Da skal jeg hvertfall gjøre noe smart, og bruke hode nok til at jeg IKKE skrur på lyset og åpner vinduet for de blodtørste, sveitsiske myggene (selv om de sannsynligvis er i vinterdvale), etter at jeg gjorde nettopp det motsatte av det jeg nå skal gjøre, sist gang jeg var i Sveits for mange, mange år siden, og sørget for et stort myggangrep på Solveig.

Sånn så forresten gulvet ut dagen før teoriprøva:

1 kommentar:

Monika sa...

Nææ, en svampebob-perm! Heelt lik den jeg fikk :D