onsdag 10. mars 2010

Et lite livstegn

Jeg vet jeg ikke har skrevet på hundre år. Mye fordi jeg ikke har gjort veldig mye spennende, annet enn helt normalt hverdagsliv, mye fordi jeg har vært opptatt med andre ting. Og det kommer ikke til å endre seg med det første. I dag var første klausuren i denne perioden. Tysk. Jeg brukte 2 timer på å "analysere" et dikt jeg ikke skjønte. Greit nok, ordene var forståelige. Slo opp kun et eneste ord, men hva i svarte forfatteren mente med diktet, det kan man lure på (det skjønte ikke de andre heller). Etter å ha brukt 2 timer på å telle vers og linjer i diktet, å ramse opp hva for et enderim det var og å merke ut alle stedene jeg har vært i Tyskland på kartet forran i ordboka, kunne jeg endelig levere klausuren, og slappe av med tanken på at jeg KUN har 4 klausurer igjen fram til 22. mars, i en hærlig kombinasjon med bursdagsfeiring, fullt hus og en forhåpentligvis mulig sisteinnspurt på lappen. Siden jeg allerede har mopedførerkort må de i Tyskland sjekke med Norge om jeg har prikker på førerkortet, og siden man i Norge ikke kan få prikker på mopedlappen er ikke det barebare å få ordna. Tiden vil vise hva som skjer, om det blir klart iløpet av 2 dager eller 2 måneder. Har allerede venta over 6 uker på at den søknadstingen skal ordne seg! En ting er hvertfall sikkert, og det er at før jeg kommer hjem skal lappen være i boks!

Siden blogspot svikter med bildeoppladning, og slenger rundt seg med "bad request" omtrent hver gang jeg har prøvd, har jeg omtrent gitt opp å laste opp bilder. Prøver igjen, og håper blogspot har bedre humør 10. mars enn 5.mars.
Er heller ikke veldig mange bilder å laste opp. Jeg som tar bilder hele tiden når jeg er nye steder/det skjer noe, har i februar kun en bildemappe, og det er karnevalshelga når mamma og Solveig var her. Er altså ikke supermasse bilder. Bildene derfra bærer preg av et kamera i pensjonsalderen med kronisk utmattelsessyndrom og et mer svingende humør enn en fjortis eller en liten unge i 3års trassen. Med et program lignende photoshop som får min lille, allerede overarbeida pc til å leke snegle, har jeg hvertfall fått ordna noen kontraster og sterkere farger på bildet, så man i grumset kan se hva bildet skal vise. Et kamera er kanskje ikke skapt til å ta over 15000 bilder?

Siden blogspot i dag valgte å sammarbeide: KARNEVAL!

Folk samler godteri med like stor glede som barn samler russekort til 17.mai











Her har vi jo oss jo! Hvertfall i følge tyskerne. Nordmenn <=> vikinger

Og en liten tur til Schloss Neuhaus samme helga:


I helga var jeg hos Mia og feira hennes bursdag i Würzburg. En super helg som jeg skal prøve å få tid til å skrive mer om senere. Kan ikke love at det blir med det første, må først prioritere andre ting.

Her er hvertfall 2 bilder fra helga:


Vi kjørte opp til en festning for å skulle se byen ovenfra, men da vi var der var det så mye tåke + snøstorm at alt vi så var hvitt, hvitt og enda mer hvitt.

Og fra discoen på kvelden. Deidree (kjærsten til Mias vertsbror), meg, Þorgeir (islandsk utvekslingsstudent på skolen til Mia som vi møtte der) Ida, Mia og Mias venninne Nane.

1 kommentar:

Mamma sa...

Kos dere i helga, husk å snakke tysk med hverandre!