torsdag 11. desember 2008

Intervju

Intervjuet kom brått på, 2 dagers varsel men nå er jeg endelig ferdig. Alle kommende EF-studenter, det er ikke noe å grue seg til!
Selv synes jeg det gikk ganske bra, intervjueren var kjempekoslig og sa at hennes oppfattning av meg var veldig god. Faktisk sa hun at jeg etter mulig hjemkomst burde melde meg inn i EF Returnee, siden det var få Tysklandstudenter der og jeg hadde et godt(?), tysk språk selv før året. Jeg kan vel ikke være annet enn fornøyd når jeg syntes den muntlige tysken ble noe i denne duren:

Ich ist Ingvild. Ich kam auf Norwegen.
(Ich heiße Ingvild, und ich komme aus Norwegen)

Når man har tysk gramatikkprøve i perfektum dagen før blir det lett kaos i et slitent, ferieklart hode og vi sitter igjen med en herlig blanding av alle mulige varianter man i sin villeste fantasi kan komme opp med.

Og bare for å blande inn noe av min glemskhet; midt oppi stresset med å fylle ut mange, mange sider på tysk, glemte jeg å få underskrift fra pappa. Nå er det fikset, og papirene reiser i morgen av sted på en reise fra Halden til Oslo sammen med alskens julepost vi nordmenn skaper overflod av oppi julestria.

Svar får jeg kanskje ikke før begynnelsen av januar selv om deres uoffisielle regel sier maks 14 dager. Juleferien står for døren, og i likhet med meg er også EF tillhengere av ferier. Jeg får smøre meg med tolmodighet, selv om jeg ikke har så alt for mye av det.

1 kommentar:

Mia sa...

Lykke til på utenlandsår! Skulle ønske jeg også hadde anledningen til å dra :(