lørdag 20. desember 2008

Hjelp

Alle dere AFS-ere, nå har AFS blitt aktuelt for meg og jeg sliter med å bestemme, EF/AFS. Alt er nå en kamp mot tidsfrister, og håpet om å ikke bli akseptert av EF før jula setter inn for fullt med fridager osv. Jeg trenger all den tid jeg kan få til rådighet.

Hvor lang tid tok det fra første søknaden var sendt inn:
1. Til dere fikk intervjutidspunk
2. Til dere var på intervju (hjemmebesøk+intervju samtidig/separat?)
3. Til dere ble akseptert

Jeg heller mer og mer over på AFS, men fra den dagen jeg mottar svar fra EF løper tiden. 2 uker til å svare, og det ville vært utrolig kjipt å takke nei til EF i håp om å dra med AFS hvis jeg ikke blir akseptert der.

Svar gjerne i kommentarfeltet!

9 kommentarer:

STINE sa...

Så rart at du ikke har fått svar enda, vennina mi var på intervju hos EF på mandagen og fikk svar på onsdagen, du kan jo ringe å spørre dem da. Når jeg sendte mail for det hadde gått så lang tid, fikk jeg svar med en gang:) Ellers kan du jo søke AFS og eventuelt utsette fristen på to uker hos EF når du venter på svar hos AFS =)

Ingvild sa...

Poenget er at det kunne drøye til over jul, noe jeg håper det gjør for å få mer tid på meg med å søke med AFS. Går det ann å utsette den 2-ukersfristen?
=)

STINE sa...

Åja, hehe. Jeg tror det går ann, jeg veit ikke med EF, men med Aspect kunne vi det=)

Ingvild sa...

Det hadde vært utrolig kjekt, for som sagt; kjipt å ha takket nei til EF hvis jeg ikke blir akseptert av AFS
=)

Anonym sa...

Hei! :)
Så at du har linka til meg å jeg linker til deg også jeg. Håper det ordner seg for deg med EF/AFS da. ;)

Haavard

Karina sa...

Afs afs afs:)

Victoria sa...

Jeg søkte med AFS og det meste gikk ganske så fort. Det er jo såklart mye papirer og legeerklæringer ++ men det er det jo uansett med alle organisasjoner.
Etter alt var fullført fikk jeg raskt en intervjutid. Det er vel forskjellig fra sted til sted, men for meg var intervju og hjemmebesøk i ett.
Dagen etterpå fikk jeg telefon som sa at jeg var nesten helt sikkert sikret en plass.

Ikke for å virke negativ heller, men jeg har også hørt av mange EF studenter at de var misfornøyd med opplegget. Såklart er jo dette individuelt fra person til person, med opplevelser og slikt. Men det er jo muligens noe bak det hvis 3-4 jeg kjenner sier det.

Håper dette gjorde deg litt klokere... :)

Gry sa...

Jeg skal ikke reise med noen av de to organisasjonene, men jeg mener at du burde gå med AFS. Det er virkelig den organisasjonen som man hører mest positivt om.
Sjekk rundt, les ekstra godt om begge to du, så finner du nok ut hva du vil :)
linker deg forresten :)

Anonym sa...

Har høyrt mykje bra om AFS, men sjølv reiser eg til Tyskland med EF til hausten og er kjempe nøgd så langt i vertfall. Også for meg stod valget mellom EF og AFS, men sidan tidligare utvekslingselevar eg kjenner hadde reist med EF og var nøgde med det, datt valget til slutt på EF. Eg var på intervju to veker etter eg snakka med dei om tidspunkt, som eg kjenner til har ikkje EF heimebesøk. Det tok 1 og 1/2 veke frå eg var på intervju frå eg vart akseptert.