lørdag 25. juli 2009

Oppmøte 05.35 på Gardermoen 8. august. Fremme i München 09.50, og tog til Kassel 15. august!

2 uker igjen til avreise, 3 uker til jeg reiser til vertsfamilien. Stuebordet og sofaen er dekka med klær, sko, vesker og det meste som skal med nedover. Veldig spent på hvordan det skal gå å få alt det ned i en koffert på maks 20kg, forhåpentligvis blir det ikke alt for mye overvekt.

http://www.vg.no/helse/svineinfluensa/artikkel.php?artid=564547
Fint jeg slutta på 4H når jeg gjorde! Så lenge Ida holder seg frisk er jeg fornøyd. Tror jeg hadde blitt veldig skeptisk om jeg hadde hatt en svineinfluensa-infisert 4H-leir rett i nærheten.

Og ellers...
Er det noen som reiser til andre enn engelskspråklige land som har fått et brev lignende det her fra lånekassen:
"Før lånekassen kan behandle søknaden din, må du sende inn:
Dokumentasjon på at du har språklige forutsetninger for å gjennomføre utdanningen i Tyskland..."?
Skal jeg sende inn karakterutskrift eller det tysklæreren skrev til EF?

Ingen kommentarer: