onsdag 11. mars 2009

Skoleskyting i Tyskland

Jeg gleder meg utrolig til å reise, og nå som alt gikk som smurt med innsending av alle papirer osv kom jeg til min store forskrekkelse over et storoppslag på vg-nett. 16 skoleungdom i alderen 16-17 år ble drept i dag etter en gal 17-åring gikk amok på en skole bare noen små mil unna der jeg befant meg for under en måned siden.

"Det har vært en rekke skyteepisoder med dødelig utfall på tyske skoler de siste årene. I 2006 drepte en maskert mann elleve personer på en skole i Emsdetten vest i landet.I april 2002 skjøt en mann 16 personer og deretter seg selv ved en skole i Erfurt øst i Tyskland." VG-nett

Trykk på bildet for å komme til artikkelen


10 kommentarer:

STINE sa...

skummelt, er 17 døde nå forresten ;/ men uansett da, slike ting kan skje i Norge også:P uansett hvor man drar, så kan det skje ting, sansynligheten er like stor som den er i Norge, omtrent =)

Lene sa...

Ja, du må virkelig kose deg i Tyskland med alle galningene! :P Haha, bare tuller..!

Btw, den "He's just not that into you" likte du den? :D

Ane Kine sa...

Jepp. Var og fremdeles ER litt freaky her nå..

Cecilie sa...

sv: Ja, det er egentlig veldig trist.. Men men :)
Vi skal spille mot dere på søndag forresten vi :P

Lene sa...

Haha, ja, små sviker jeg vettu :P Når drar du til Tyskland btw? Får jeg se deg før du reiser?

Lene sa...

Ja et Sauda besøk må det jo bli! Kommer hjem 27. mai! :)

Karina sa...

lykke til som utvekslingsstudent i tyskland:D nyt tida du har igjen med familie og kjente!

karina:)

Anonym sa...

Hei. Hvorfor valgte du EF? og syns du EF virker bra i forhold til tyskland? har selv planer om å reise til tyskland når jeg begynner i 2. vidergående, men klarer liksom ikke å bestemme meg for hvilken organisasjon jeg skal velge :-)

Ingvild sa...

Valgte EF først og fremst for at det er de jeg forbinder med utveksling, og de jeg søkte mest på. Det var på en måte sånn som når man finner drømmekjolen, da er det vanskelig å finne noe som kan måle seg med den rett og slett! Også har de en 2ukers camp (koster 10 000, men de har billigere programavgift enn blandt annet AFS, så prisen blir ganske lik)i begynnelsen av året, som jeg har hørt mye positivt om : )

Hvis du legger meg til på msn/Sender meg en mail på ingvildkb@hotmail.com kan jeg gi deg litt mer informasjon hvis du vil ha: )

Anonym sa...

Tusen takk for svar :-) Sender deg ein mail jeg :-)