mandag 24. november 2008

Begynnelsen

Nå er første søknaden sendt inn, og en av de nærmeste dagene venter jeg en konvolutt merket med EF dumpende ned i postkassa. Etter det bærer det forhåpentligvis av sted på intervju, også videre til Tyskland (med mindre jeg blir sendt i retur fra intervju).

Denne bloggen skal jeg bruke til å oppdatere venner og kjente (kanskje også ukjente) om forberedelsene til et år som utvekslingsstudent, og hvordan det er å være utvekslingsstudent i et fremmed land. Tyskland er heldigvis ikke helt fremmed for meg. Etter å ha vokst opp med diverse ferieturer til Stuttgart vet jeg at etter en uke forstår man det meste som blir sagt, og det er bare synd å reise hjem til Norge igjen. Nå har jeg sjangsen til å tilbringe et helt år der, selv om det kan bli opplevelser på godt og vondt er jeg villig til å ta den.

Til venstre har jeg samlet opp noen linker til andre utvekslingsstudenter som for tiden er i Tyskland, og jeg har planer om å legge til linker til utvekslingsstudenter fra Norge som for tiden befinner seg rundt omkring i hele den verden.

3 kommentarer:

Ane Kine sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Ane Kine sa...

Wow! Lykke til med intervjuet!
Til tross for et par nedturer så har alt vært vert det hittil :D
Er ikke så kjent i Stuttgart, men kan veien til shopping gata ;P

Ingvild sa...

Takk, det kan jeg trenge når EF får somla seg til å gi med intervjutid :) Kan vel ikke veien dit engang jeg da, haha ;P